Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Renault zoe har tappat kontakt med servern

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Renault (Zoe, Kangoo, Twizy...)
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Wofflan
Nyfiken


Registreringsdatum: 16 september 2018
Inlägg: 8
Ort: Skövde

InläggPostat: 2019-03-11 18:36:22    Rubrik: Renault zoe har tappat kontakt med servern Svara med citat

Hej, någon som vet vad man kan göra när bilen tappat kontakt med servern
Och live tjänsterna, går aven inte att få kontakt med bilen genom telefonen
Tacksam för svar 😊
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
p8
Forumstammis


Registreringsdatum: 16 april 2008
Inlägg: 508
Ort: Malmö

InläggPostat: 2019-03-12 11:11:43    Rubrik: Svara med citat

Vissa bilar har begränsat tid på online tjänster.
Fiat 500e har 3 år, det pratades om att Nissan Leaf skulle vara 5 år med det verkar fungera fortfarande.

Har du testat att ringa Renault och fråga?
_________________
hitta laddningsplats på www.uppladdning.nu
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Gäst






InläggPostat: 2019-03-12 11:15:18    Rubrik: Svara med citat

Hej bilen är bara 6 månader gammal, har ringt renault men dom kan inget
Eller vill inte svara, jag tror dom har beskymmer med sina servrar,
Tänkte om någon här varit ute för samma sak 😊
Till överst på sidan
El_Ementary
Elektrisk


Registreringsdatum: 27 april 2017
Inlägg: 160

InläggPostat: 2019-03-21 11:45:47    Rubrik: Svara med citat

Renault verkar har allmänna problem.

Jag har haft delvis problem sedan årsskiftet. Deras support har tittat på ärendet, men det går fruktansvärt segt. Dessutom så orkar de inte svara mer än en gång i månaden även om man ligger på.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Wofflan
Nyfiken


Registreringsdatum: 16 september 2018
Inlägg: 8
Ort: Skövde

InläggPostat: 2019-03-21 12:30:10    Rubrik: Svara med citat

Ja det verkar som renault har problem, jag har oxå ringt renault men dom verkar inte kunna eller veta någonting, nu fungerar däremot bilen igen, verkar som dom har haft strul med deras servrar, men inget dom erkänner 👍
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
El_Ementary
Elektrisk


Registreringsdatum: 27 april 2017
Inlägg: 160

InläggPostat: 2019-04-15 14:11:46    Rubrik: Svara med citat

För min del tycks det fungera bra nu igen sedan ungefär 7-10 dagar. Jag vågar dock inte ropa hej ännu och de själva har inte återkommit sedan slutet på mars i ärendet så jag har ingen aning om de själva anser att det är löst.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Renault (Zoe, Kangoo, Twizy...) Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.06 sekunder att ladda.