Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Haster ! Problemer med ny UCL

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> elektriska problem
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Hippie Djohn
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 januari 2011
Inlägg: 209
Ort: København, Danmark

InläggPostat: 2011-04-20 13:40:31    Rubrik: Haster ! Problemer med ny UCL Svara med citat

Hej,

Jeg er taget til Tyskland for at hente en Clio.
Sælger skrev at UCL'en var defekt og derfor købte jeg en UCL ver. 7 af "joppe" som sælger skulle installere og få bilen til at køre.
Men bilen kører ikke, i følge XR25 er der ingen forbindelse til UCL.
Nogen som ved hvad der kunne være galt ?
Jeg ringer gerne, hvis du skriver dit nummer.
det haster virkelig meget !
Mvh. Rasmus
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
mrMagoo
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juni 2006
Inlägg: 1242
Ort: Falköping

InläggPostat: 2011-04-20 22:43:26    Rubrik: Svara med citat

Får UCL ström?

Är en sån uppenbar sak som säkringar kollade både i säkringsdosa i kupe och på dom 3 på "Hackaren"
_________________
Elbilsägare gör det med spänning.
Åker Ionic men Sysslar med elfordon av alla slag
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Hippie Djohn
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 januari 2011
Inlägg: 209
Ort: København, Danmark

InläggPostat: 2011-04-21 20:34:19    Rubrik: Svara med citat

Hej

Jeg købte bilen til nedsat pris fordi den ikke kunne køre.

Vi fik kontakt til UCL'en da laderen blev sat til.

Bilen lader i 10 min. når bilen ikke er tændt også så slår laderen fra (LED'en lyser konstant).

Når nøglen er ON, bliver LED'en ved med at blinke med laderen tilsluttet, men i displayet står der "ladning omulig" og "isolerings fejl"

Tages ladestikket ud falder batterispændingen til 0 i løbet af 20 sekunder mellem + & - polerne under det hvide dæksel i motorrummet.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Hippie Djohn
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 januari 2011
Inlägg: 209
Ort: København, Danmark

InläggPostat: 2011-04-21 23:00:40    Rubrik: Svara med citat

Her er displayet:

http://www.youtube.com/watch?v=NFUH4qF2JIg

Jeg har senere læst i reparations håndbogen at " Laddning Omulig" aktiveres med nøglen i ON.

Uden laderen tilsluttet kommer kun "fel på isolering" når nøglen drejes.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Poppe
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juni 2006
Inlägg: 1597
Ort: Göteborg / Billdal

InläggPostat: 2011-04-22 08:53:02    Rubrik: Svara med citat

Vis bilen lader i 10 min och sedan stänger ner laddningen så skulle misstänka en av de tre sikringer på hackaren. Jag hade samma feil på min för länge sedan och det var säkringen som kobler 114V till UCL som var defekt. Vis denne sikring är defekt tillader UCL endast ladning i 10 minuter.
Ta loss alle tre sikringer och mät dom med Ohmmeter men husk att du måste mäta radielt, ikke axiellt. Det händer nämligen att sikringstråden innuti losser från ....I switch to english to make this perfectly clear:
It happens that the fuse-wire inside comes loose from the end caps due to vibrations. To find this problem you must measure radiell not to push the end caps in contact with the wire inside and thus making the fuse look good. You can also hold the fuse in the endcaps and pull slightly apart to find this problem.

Til lykke !
_________________
Chevrolet Volt -12
Husqvarna Cornette -59
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61

Growing old is mandatory, growing up is optional.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Hippie Djohn
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 januari 2011
Inlägg: 209
Ort: København, Danmark

InläggPostat: 2011-04-22 21:17:28    Rubrik: Svara med citat

Tak for input. Svensk er ok... Smile

Jeg har afmonteret og målt alle 3 sikringen igennem hver for sig.
De måler alle 0,4 Ohm.

Der er stadig ingen spænding mellem højspændings tilslutningerne
under det hvide dæksel.

Jeg har målt modstanden mellem stel og henholdsvis + & - på højspændings tilslutningerne og modstanden er for lille til at måle med mit multimeter (>2000K Ohm).

Det som undre mig er at når laderen er tilsluttet, stiger spændingen på 12V batteriet, selv om fejlindikatoren for "batteri lade kontrol" lyser ?

Får DC/DC konverteren strøm når kontaktorene ikke er sluttet ?

Kan den manglende strøm til DC/DC konverteren skyldes "Fel på isoleringen" slår fra kontaktorene ?

Bør jeg tage batterikasserne af og måle batterispændingen og finde årsagen til "Fel på isoleringen" ?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pera L
Elektrisk


Registreringsdatum: 05 april 2010
Inlägg: 174

InläggPostat: 2011-04-23 00:29:09    Rubrik: Svara med citat

Must say first that I do not experiences from Clion, just Expressen but the system is almost the same.
First you can take off from charger the big connector side of it. Then remove battery (114V) output connector from another side of charger. Connect the voltmeter for 114V poles. Put the mains cable in and if there come short moment 114V and then stops and you here quiet click, then I think that the charger is ok. Also you can smell the charger. If it`s bad condition is easy to smell it.
If this was ok then put the mentioned connectors back. If it easy for you and you have access for the secret menu then check out traction batteries temperature. Must be under 50C. If it is higher then system does not charge because it thinks that the battery temperatures are too high. Most of the cases sensors are broken. In the field you can take off all the sensor connectors and then system starts to charge. Remember to do repairs for sensors if they are broken to save batteries.
Check out if the contactors go on when you start charging. Top of the hacker and motor, under the "valve cover" you can measure is it there battery voltage from lower big nut connections, M8, 13mm wrench. Middle is minus and side of it is plus. Top cables goes to the motor. If there is 114V or more it is ok.
Check out that the DC-DC works. When you put charging on the 12V battery voltage must rise for some 13,5-13,8V. If not then check three connector from DC-DC. Many cases there is oxidation, especially in six pole connector. Connector comes off with moving red plastic sideway. AleX was teaching me this.
One littlebit "gray area" is UCL7. Not sure is your UCL same as mine but I had Expressen program in as default. Maybe it`s not suitable for Clio out of new programming with XR25 or NXR. In opposite, Clion program works in Express but the percent and other readings are wrong. Also must put pole 31 to ground if you want to drive the car.
One thing more, there is "UCL fuse" in the fusebox inside of the car. If it`s broken then UCL is littlebit mixed up and heater does not work. That fuse can be broken because of heater broken glow plug for example.
Isolation fault signs doesn´t cause anything. It just annoying.
Hope this help you a littlebit.
_________________
Too much spannung caused curly hair.
Involved for too many electric cars so must
rise up medication.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Hippie Djohn
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 januari 2011
Inlägg: 209
Ort: København, Danmark

InläggPostat: 2011-04-23 21:39:48    Rubrik: Svara med citat

All right I'll continue in English.

Thank you for your input

I don't think the charger is the problem....

If I leave the ign. switch on, the Charger LED will flash slowly, the charger gets hot and the cooling fan for the charger will start eventually, as I would expect it to do !?

I have left the charger connected for several hours and the charger LED continues to flash... Don't know if it's actually charging ? (Display says "Laddning Avvaktar" so maybe it doesn't charge after all ?)

As soon as the ign. switch is turned off , motor fan, power steering pump, vacuum pump and other 12V consumers slows down apparently due to the lack of power and at the same time 12V "charging control" warning light comes on. Charger LED will become solid after approx. 10 min. after ign is switched off.

Are you sure the main problem is not "Fel på isolering" ?
That is the only fault reading I get when the charger is not connected.

What is the "hacker" ? The motor controller ?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Hippie Djohn
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 januari 2011
Inlägg: 209
Ort: København, Danmark

InläggPostat: 2011-04-23 21:47:59    Rubrik: Svara med citat

Btw.

The UCL was tested in a Clio and worked before I received it.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pera L
Elektrisk


Registreringsdatum: 05 april 2010
Inlägg: 174

InläggPostat: 2011-04-23 23:27:08    Rubrik: Svara med citat

Hopplaa... Once more, my experiences are not very high level, just two years now.
Hacker is motor controller. Or hakkaren, I have learn swedish with these cars. Isolation fault is really only annoying, not more.
Charger fans start running when charger temperature rises. Charger core temperature must be under 55C in all the cases. If temperature is 55C or more you can not keep your finger in charger, good measurement.
There is two way to test in practice if charger charges. First, put the voltmeter between two main poles top of the engine/hacker system. Lower M8 in the center is minus and plus is watched from the right side, left lower. Voltage must rise slowly when charger operate. Another method is put a cheap energymeter in the mains. It shows consumption, 2100-3200W max.
If it doesn`t charge then put extra 12V charger for the 12V battery and charge it. It sounds strange if 12V disappears from the system. Sounds like there is loose wire or bad contact, maybe in the 12V battery contacts.
So, is there 12V or more all the time in 12V battery? Can you hear that fans working in the DC-DC apparature? If I know right it is behind the front bumper in Clio, left side. In my Expressen fans working when car is on drive mode and when chargin they are not. Honestly, I dont know is this right. I believe it is. Remember that the charger does not start charging until 12V battery voltage is 13,2V or more. Bad 12V battery? "Wait for charge" sounds 12V battery failure or fuses top of the controller as someone saying before. 12V battery can stand some 2-4 years in electric cars because practically there is no action at the battery.
Faults in these cars are quite simple after you find them.
_________________
Too much spannung caused curly hair.
Involved for too many electric cars so must
rise up medication.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Hippie Djohn
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 januari 2011
Inlägg: 209
Ort: København, Danmark

InläggPostat: 2011-04-24 21:04:06    Rubrik: Svara med citat

Finally !

I manged to find the problem.
It was one of the signal connectors for the positive terminal power contactor.
The contactor didn't close !

Now the car is driving and I've managed to charge it to 82 Ah..
Will I be able to get more Ah's as the battery are cycled a few times ?
This car has not been charged or driven for at least 4 months.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pera L
Elektrisk


Registreringsdatum: 05 april 2010
Inlägg: 174

InläggPostat: 2011-04-24 23:16:25    Rubrik: Svara med citat

Congratulations! As I said the faults are many cases really small ones after you find them.

Remember watering the batteries. There is good instructions in this forum.
I have noticed that to get battery liquid highest possible it`s good to charge batteries, then drive a few kilometers and charge again. And maybe once more. After watering you can drive car until it is not move anymore. Then charging. And once again. Many times there comes more Ah:s and also meters start showing correct distance capabilities i.e. correct readings. I´m surpriced how good the NiCd batteries are. Escpecially in winter.
_________________
Too much spannung caused curly hair.
Involved for too many electric cars so must
rise up medication.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> elektriska problem Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.07 sekunder att ladda.