Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Audi A2 elkonverterad säljes eventuellt i delar

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Elfordon
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
a2electric
intresserad


Registreringsdatum: 15 augusti 2016
Inlägg: 14
Ort: Alingsås

InläggPostat: 2020-06-18 14:54:58    Rubrik: Audi A2 elkonverterad säljes eventuellt i delar Svara med citat

Mitt 4:e SFRO bygge kommer jag ej slutföra. Det är en bil som går (gick) att köra, o ladda. Nu plockar jag över icke eldelar delar till min vanliga Audi A2 1.4 bensin. Tanken är därför att sälja allt som ett kpl. elkonveringskit.

Detta är delar som passar t.ex. en klassiker som görs om till elektrisk drivning på ett relativt enkelt sätt. Det finns såklart häftigare delar såsom Tesla drivlinor och elektronik men då ställs det genast massa krav på programering och can-bus kunskapper mm, mm. Risken är då stor att man står med delar som inte pratar med varandra och går därför inte att använda.

Allt från bygget finns dokumenterat i min instagram audia2electric.

En snabb summering av vad som i stort använts:

-Kostov DC motor 250V 11" 45kW kont.

-Evenetics Sol.1 racing fartreglage 1000Ah/ 350kW Peak. Luft samt vattenkylt. Detta reglage är inköpt från Rebbl i Holland och har ett unikt EU EMC certifikat vilket gör det godkänt att använda för vägbruk (för att komma igenom reg. besiktningen)

-Ewert Energy ORION BMS system för upp till 96 celler som har direkt SW för ChaDeMo snabbladdning

-43st 2012 är Nissan Leaf moduler i perfekt skick och balans.

-BRUSA NG 513 Luftkyld 3.7Kw laddare in 230V ut 100-510V

-Typ 2 intag av bästa kvalitet och en laddningskabel med vanlig schukko kontakt utan Control Pilot styrning. Allt framdraget till kontrollbox men inte knäckt logiken ännu.
Beg. Snabbladdningsintag från Nissan Leaf

Vaccum pump MES-DEA 70/6 E2

-Expert PRO 52mm SoC kit med meanwell dc/dc

-Meanwell 750W DC/DC

Huvudsäkring 500A i säkringshållare

-ABB Nödbrytare

-Leaf Service disconnect

-Spal kylfläktar för främre och bakre lådor.

-Kpl. Bensin Webasto med fjärrstart

+ resten som jag glömt att skriva här

Det finns kvitton på allt!

Delarna har kostat en hyfsat slant i inköp så jag har ett förslag om pengarna inte räcker till.

Jag skulle kunna tänka mig att ta en liten elbil, elmc eller något annat eldrivet fordon som dellikvid då jag är helt utan laddbara fordon så när på elcykeln... Är det någon mindre defekt så kan det kanske ändå vara av intresse.

Priset, ja hör av dig om du är intresserad så kanske vi kan hitta någon lösning. Jag kan bara tillägga att jag inte är i något penga behov nu när vi sålt vår i3, så kommer det trams mail med "skambud"så tänker jag inte ens besvara dem, jag tror gänget som hänger eller hittar hit förstår vad jag menar med att riktiga eftermarknads elkonverterings delar kostar...

Bilen har börjats plockas ner men elsystemet är fortfarande intakt.

MVH
Mattias 0703871790
stihlteknik@gmail.com










_________________
Följ elbilsbygget mm. på Instagram audia2electric


Senast ändrad av a2electric den 2020-06-29 14:01:45, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
dontommazo
Elektrisk


Registreringsdatum: 12 oktober 2009
Inlägg: 262
Ort: Baerum

InläggPostat: 2020-06-19 14:01:22    Rubrik: Svara med citat

Sorgligt att riva ner en så fin elkonvertering!
_________________
Tesla S 75D
Leaf -12
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Hobbyschwede
Forumstammis


Registreringsdatum: 04 september 2011
Inlägg: 435
Ort: Önneröd (Tjörn)

InläggPostat: 2020-06-20 15:14:58    Rubrik: Svara med citat

Kan bara instämmer.

Hade jag inte två elclio som projekt, skulle jag nappa på direkt.

Mvh
Daniel
_________________
--- Renault El-Clio ´97 ---
--- Renault El-Clio ´97 (Projekt) ---
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
a2electric
intresserad


Registreringsdatum: 15 augusti 2016
Inlägg: 14
Ort: Alingsås

InläggPostat: 2020-06-29 13:44:04    Rubrik: Svara med citat

Ja, det kanske blir en A2EV v2.0 ändå!

Behöver göra omplacering av komponenter samt göra bättre o förstärkta motorfästen så bilen kan hantera all kraft från elmotorn. Jag låter annonsen ligga kvar men funderarjust nu seriöst på version 2.0. Bilen är ju tokfin i kaross och mkt. arbete nedlagt på chassi o bromsar. Omstuvningen innebär försumbara extra kostnader + SFRO samt reg. besiktning.
_________________
Följ elbilsbygget mm. på Instagram audia2electric
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
dontommazo
Elektrisk


Registreringsdatum: 12 oktober 2009
Inlägg: 262
Ort: Baerum

InläggPostat: 2020-06-29 15:45:32    Rubrik: Svara med citat

Kul att höra! Smile
_________________
Tesla S 75D
Leaf -12
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
supersonett
intresserad


Registreringsdatum: 26 november 2018
Inlägg: 28
Ort: thn

InläggPostat: 2020-06-29 15:53:17    Rubrik: Svara med citat

med dinon klar är det ju bara att köra vidare.

vi får sam fundera , jag har ju en stund klar jag med med SFRO mm
_________________
// Bygger saab 92b med Leaf drivlina + batteri
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Elfordon Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.06 sekunder att ladda.