Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


VW ID-koncept 2025
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> VW
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1645

InläggPostat: 2019-09-10 08:23:59    Rubrik: Svara med citat

I.D 3 är för kvinnor.
Model 3 för män.
_________________
Model 3
Köpa Tesla med 1500km gratis supercharging?
https://ts.la/magnus93984
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2679
Ort: Örebro

InläggPostat: 2019-09-10 08:38:07    Rubrik: Svara med citat

Henke vi är på samma spår… året är 2020… för 350.000kr 45kW batteri och barebone-bil (navi, DAB+, stolvärme, rattvärme, armstöd fram, that’s it!)


Från VW presserelase:

https://pressrum.volkswagen.se/index.php?releaseid=3261184&releasename=V%C3%A4rldspremi%C3%A4r+f%C3%B6r+Volkswagens+nya+elbil+ID.3+%E2%80%93+starten+p%C3%A5+en+ny+era&fbclid=IwAR3IiABff6Vm_Rdxn1EScW1_qnPxeit_JHXe_N_EI7SrRdk-KH3V2aJv51Y

Grundversionen av ID.3 1st är som standard utrustad med ett navigationssystem, digitalradio (DAB+), stolvärme, rattvärme, armstöd fram och 18-lättmetallfälgar – motsvarande Comfort-utrustning í kompaktbilsegmentet.


ID.3 1st Plus är också försedd med ett backkamerasystem, adaptiv farthållare och med det nyckellösa lås- och startsystemet Kessy Advanced. Interiören i ID.3 1st Plus bjuder dessutom på designsäten, en mittkonsol (med två belysta och jalusiförsedda USB C-uttag bak) liksom med ambientebelysning. Till den utvändiga utrustningen hör tonade rutor, exteriörpaketet Style i silver, LED matrix-strålkastare, matrix-sidobelysning, -bromsljus, -blinkrar och -baklyktor samt 19"-lättmetallfälgar.

Toppversionen ID.3 1st Max är dessutom utrustad med en AR-HUD (en head up-display med förstärkt verklighet), ett ljudsystem från Beats, ett stort panoramaglastak som ger extra rymdkänsla, och med 20"-lättmetallfälgar. Denna utrustningsvariant kompletteras av ett filhållningssystem med Emergency Assist, ett filbytessystem, komforttelefoni med sladdlös högspänningsladdning, komfortsäten, plant lastgolv och stora 20"-lättmetallfälgar.

Hatten av till VW... vad hände med samma pris och utrustning som bra utrustad Golf TDI version (245.000kr)... om BAS bilen är 350.000 (30.000EUR), och 1st ca.40.000EUR (450.000kr), när MAX 77kW bilen kommer då snackar man 45-50'EUR och TM3 teritorium för VW-bubbla... Rolling Eyes

YES LEAF, jag sa samma sak igår, ID.3 har målgrupp tjej konsumenter...
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Knabb
Forumstammis


Registreringsdatum: 20 maj 2016
Inlägg: 293
Ort: Blentarp

InläggPostat: 2019-09-11 07:49:13    Rubrik: Svara med citat

Sätena verkar vara exakt samma som min skoda fabia från 2001.
_________________
Ampera
Esho pluto
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2679
Ort: Örebro

InläggPostat: 2019-09-11 08:42:44    Rubrik: Svara med citat

Leaf skrev:
I.D 3 är för kvinnor.
Model 3 för män.


Jag sa det direkt efter att bilen visades utan kamouflage... och det stämmer 100%... titta följande video och vem äe fokus grupp som väljer ergonomiska bitar Rolling Eyes

https://youtu.be/gIBtXTVaxj0

mot 2020 slutet kommer lite sportigare version av samma bil:



_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Anders
Elbilsguru


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 1042
Ort: Gbg

InläggPostat: 2019-09-11 11:49:19    Rubrik: Svara med citat

ID3 nu även på svenska sajten, och med en officiell pris-indikation (preliminär pris-garanti) under 350.000 kr för grund-versionen (troligen minsta batteriet på 45 kWh, och 33 WLTP-mil ?), minus Bonusen 60.000 kr ger slutpris 290.000 kr.
DC-laddning på upp till 100 kW ska klaras, dock ännu inget angett om alla/vilka av de tre batteri-paketen (45, 58 och 77 kWh) som klarar detta (?).
Värme-pump kommer finnas i åtminstone 1st edition (med mellan-batteriet på 58 kWh).
https://www.volkswagen.se/elbilar/sv/id-familjen/id3.html
https://finansavisen.no/motor/nyheter/2019/09/10/6954963/dette-er-alt-du-ma-vite-om-nye-vw-id.3

”ID.3 är startpunkten för en ny epok för elbilar. Topprestanda tillsammans med banbrytande design och generös räckvidd. Vi vill på allvar elektrifiera Sverige, priset på ID.3 kommer därför starta under 350.000 kr. Följ med oss på resan.  ”

”Var och ett av de tre batteristorlekarna för ID.3 hanterar detta utan problem. Du kan välja mellan 45 kWh, 58 kWh eller 77 kWh. Och inte bara det, möjligt att snabbladda på cirka 30 minuter (0-80%). 
Räckvidd
I praktiken varierar räckvidden beroende på körstil, hastighet, användning av utrustning, utomhustemperatur, antal passagerare, mängd bagage samt höjdskillnader. Beroende på förarprofil kan 80% av förarna köra mellan 230 och 330 km med det mindre batteriet (45 kWh), mellan 300 och 420 km med mellanbatteriet (58 kWh) och mellan 390 och 550 km med det största batteriet (77 kWh) utan behov av laddning.”.

_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Knabb
Forumstammis


Registreringsdatum: 20 maj 2016
Inlägg: 293
Ort: Blentarp

InläggPostat: 2019-09-11 11:52:28    Rubrik: Svara med citat

Det stora problemet är fortfarande att det går inte att köpa/få en ID.3 inom rimlig tid.

Det blir såklart lite löjligt när VW framställer ID.3 som om de uppfunnit hjulet, men det är en uppdaterad Golf med eldrift. Den löser inga nya problem för den enskilde individen, men tar dig från punkt A till B som andra bilar.
_________________
Ampera
Esho pluto
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2679
Ort: Örebro

InläggPostat: 2019-09-11 13:59:59    Rubrik: Svara med citat

Det som ingår i 350.000kr: 44kW batteri, navi, DAB+, stolvärme, rattvärme, armstöd fram, kanske App…

ID.3 med rätt utrustning börjar definitivt omkring 400.000kr är dagens sanning…

Man läser på olika forum, Facebook och i media att folk är i extas gällande VW satsning att förändra världen med sin elbil ID.3… det jag ser liknar följande:

https://youtu.be/hcXjVxaKzv4
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3190
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2019-09-11 14:03:51    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker fortfarande det är ytterst märkligt att MEB kostar mer än vad Kia och Hyundai lyckas med, eller för den delen Opel/Peugeot.

Den är som sagt även väldigt slätstruken angränsande till dålig vad gäller tekniska lösningarna. Tex hur bakstolarna inte kan fällas platt.
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Bim
Aktiv


Registreringsdatum: 27 augusti 2012
Inlägg: 76
Ort: Linköping

InläggPostat: 2019-09-11 14:15:26    Rubrik: Svara med citat

Jag undrar hur man nu ska sälja slut på E-golfen som har mindre batteri och 100 000kr högre prislapp Laughing
_________________
Green mean fuskmaskin E-Golf 24KW 2015
(Nissan Leaf 40KW)
(Nissan Leaf 2015)
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3190
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2019-09-11 14:28:18    Rubrik: Svara med citat

Bim skrev:
Jag undrar hur man nu ska sälja slut på E-golfen som har mindre batteri och 100 000kr högre prislapp Laughing


Att den alls finns, är väl en anledning Laughing
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2679
Ort: Örebro

InläggPostat: 2019-09-11 14:35:55    Rubrik: Svara med citat

Henke2 skrev:
Jag tycker fortfarande det är ytterst märkligt att MEB kostar mer än vad Kia och Hyundai lyckas med, eller för den delen Opel/Peugeot.

Den är som sagt även väldigt slätstruken angränsande till dålig vad gäller tekniska lösningarna. Tex hur bakstolarna inte kan fällas platt.


VW är redan idag lika lång som Tesla och priserna för batteri paket är följande:

https://www.electrive.com/2019/09/09/id-3-batteries-cost-vw-under-100-per-kilowatt-hour/

detta är dagens sanning och reflekterar att ID.3 har tillverknings kostnad som är lägre än konventionell VW Golf med samma utrustning... VW är smart och ska försöka skörda alla bonus pengar som finns i en och samma svep, dem är inte dumma, på varje investerad EUR kommer 2EUR tillbaka... tills marknad slutar handla elbila som kostar dubbla pengar mot konventionell bil... galen
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Knabb
Forumstammis


Registreringsdatum: 20 maj 2016
Inlägg: 293
Ort: Blentarp

InläggPostat: 2019-09-11 21:55:17    Rubrik: Svara med citat

Bim skrev:
Jag undrar hur man nu ska sälja slut på E-golfen som har mindre batteri och 100 000kr högre prislapp Laughing


Nu verkar det som de varit så pass snåla med utrustning till ID.3 så att ska du komma upp i liknande utrustningsnivå på ID.3 så blir den dyrare än e-golfen.

Nåja... de har tillverkat ganska få e-golf och sänker priset på den så de går nog åt. Skulle jag få ett bra erbjudande på en e-golf hade jag hellre köpte den i morgon än att invänta kejsarens nya kläder bilen ID.3 om två år.
_________________
Ampera
Esho pluto
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
el<$
Forumstammis


Registreringsdatum: 01 juli 2014
Inlägg: 937

InläggPostat: 2019-09-12 08:10:14    Rubrik: Svara med citat

Det är väl självklart att VW liksom alla andra produktbolag helst vill undvika kannibalisering av befintliga produktfamiljer, när de har goda vinstmarginaler.
Kanske krävs det att några riktigt kapitalstarka kinesiska elbilstillverkare kommer in på den europeiska marknaden för att tvinga ner priserna hos dagens stora bilmärken.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2679
Ort: Örebro

InläggPostat: 2019-09-12 08:21:17    Rubrik: Svara med citat

Priserna är klara för Tyskland:

40.000EUR Grundversionen av ID.3 1st: navigationssystem, digitalradio (DAB+), stolvärme, rattvärme, armstöd fram och 18-lättmetallfälgar – motsvarande Comfort-utrustning í kompaktbilsegmentet.


46.000 EUR ID.3 1st Plus: är också försedd med ett backkamerasystem, adaptiv farthållare och med det nyckellösa lås- och startsystemet Kessy Advanced. Interiören i ID.3 1st Plus bjuder dessutom på designsäten, en mittkonsol (med två belysta och jalusiförsedda USB C-uttag bak) liksom med ambientebelysning. Till den utvändiga utrustningen hör tonade rutor, exteriörpaketet Style i silver, LED matrix-strålkastare, matrix-sidobelysning, -bromsljus, -blinkrar och -baklyktor samt 19"-lättmetallfälgar.

49.900EUR ID.3 1st Max är dessutom utrustad med en AR-HUD (en head up-display med förstärkt verklighet), ett ljudsystem från Beats, ett stort panoramaglastak som ger extra rymdkänsla, och med 20"-lättmetallfälgar. Denna utrustningsvariant kompletteras av ett filhållningssystem med Emergency Assist, ett filbytessystem, komforttelefoni med sladdlös högspänningsladdning, komfortsäten, plant lastgolv och stora 20"-lättmetallfälgar.

53.800EUR TESLA Model 3 SR+ Tyskland
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3190
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2019-09-12 09:33:04    Rubrik: Svara med citat

Dom lägger sig alltså €3000 över en Leaf40 kostar i Tyskland. Jag tycker det är konstigt att det inte blev tvärt om, €3000 under...
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1645

InläggPostat: 2019-09-13 19:16:21    Rubrik: Svara med citat

https://m.youtube.com/watch?v=6ex28SVZXW0

Teslabjørn Frankfurt
_________________
Model 3
Köpa Tesla med 1500km gratis supercharging?
https://ts.la/magnus93984
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Knabb
Forumstammis


Registreringsdatum: 20 maj 2016
Inlägg: 293
Ort: Blentarp

InläggPostat: 2019-09-13 21:38:25    Rubrik: Svara med citat

First edition ska tydligen gå att få under 410 tusen, är väl lite bättre än jag vågat hoppas på.
_________________
Ampera
Esho pluto
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2679
Ort: Örebro

InläggPostat: 2019-09-15 06:46:06    Rubrik: Svara med citat

Knabb skrev:
First edition ska tydligen gå att få under 410 tusen, är väl lite bättre än jag vågat hoppas på.


Från Kia.de:



WV ID.3 bas version utan utrustning blir 30.000EUR och detta är vad dem hade lovat! Sedan när man skulle utrusta bilen med det nödvändiga 2020 då är det cirkus 1500EUR mer än 40kW Kia modeller... VW gör det dem är bästa på, övertala konsument...

Svenska priser, öppna Kia.se och plussa med 20.000 för bilen med samma utrustning... spontant jag är lite skeptisk att marknaden skulle acceptera dubbla priser mot vad värsting bensin bilar säljs för...
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
vespaman
Elektrisk


Registreringsdatum: 11 mars 2017
Inlägg: 157
Ort: Sundbyberg

InläggPostat: 2019-10-03 18:26:48    Rubrik: Svara med citat

Hmm, mycket negativt här, men detta är faktiskt den första bil som utmanar i3 som nästabil för mig; bakhjulsdrift, god vändradie, snabb snabbladdning, trefas ombordladdning, värmepump, inte för stor, och vätskylda batterier (tror jag). Trist att inte dragkroken var en riktig, men märker man det när man kör lite skräp till åvc?
Inte heller gillar jag att elbilar ska mittkonsol, det är ett skit, när det lika gärna kan vara helöppet mellan stolarna fram så kassar, hundar och annat bröte kan lassas in lätt.

Sedan gäller det såklart att appen blir ok för parkeringsklimat, osv.

Sedan är det kanske en annan sak när någon (Fully Charged eller Tesla Björn) eller hellre man själv provkör, men på pappret, absolut!
Kan tidigast byta min i3 efter sommaren nästa år, så förhoppningsvis vet man mer då..
_________________
Kör i3/94 BEV ..
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> VW Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Sida 3 av 3

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.41 sekunder att ladda.