Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
danlin Gäst
|
Postat: 2019-02-05 15:14:25 Rubrik: div om twizy |
|
|
Vill mest kolla om denna lista lever.
Har en Twizy från 2013. Gillar den skarpt. Det sämsta med den är den stenhårda fjädringen. Kotkompression vid varje farthinderbump. Nån som har en idé om hur man kan fixa detta?
Sedan har jag kollat med Renault Finance om att köpa loss batteriet. Dom vill ha 33.000. Fordonet är tillverkat 201303 dvs ett snart 6 år gammalt batteri. Ett nytt kostar 35.000.
Detta är ju långt ifrån rimligt. Renault utnyttjar här sin situation på ett skamligt sätt.
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
haralt Forumstammis
Registreringsdatum: 12 augusti 2017 Inlägg: 328
|
Postat: 2019-02-05 15:33:47 Rubrik: |
|
|
Man har en dålig förhandlingssits gentemot batterieägaren då man äger en bil men inte battriet som sitter i den. Är det inte så att batteriköpet i så fall går via en Renault-handlare, som ska tjäna på det också, och Renault-handlaren måste lämna 2 års garanti eller längre för batteriet. För den batteriegarantirisken smackar handlaren på priset skamlöst mycket.
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
LasseTM Gäst
|
Postat: 2019-02-18 08:31:51 Rubrik: Batteri pris |
|
|
Att köpa loss batteriet verkar vara lotto vilket pris man får, jag hade en sen 2015 som jag sålde i januari 2019 och 2019-01-17 fick jag en offert strax efter att jag sålt bilen efter 4 månaders tjatande på att få en offert.
Anledningen till att jag sålde min älskade Twizy var för att jag försökt köpa loss batteriet i över 4 månader utan att lyckas.
Men denna kom dagar efter jag sålt Twizyn:
Vi har nu fått ett pris för att köpa loss detta batteri kostnaden ligger på 28 117 SEK inklusive moms.
Jag förstår helt din frustration i att det har dragit ut på tiden i detta ärende. Det finns anledningar till att det inte fungerar som det ska och att det inte är så mycket info om detta hos återförsäljarna, men jag ska inte sitta här och skylla ifrån mig. Det är dåligt av oss och jag kan bara be om ursäkt för detta.
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
T B Forumstammis
Registreringsdatum: 06 september 2013 Inlägg: 475 Ort: Järfälla
|
Postat: 2019-02-18 08:48:35 Rubrik: |
|
|
Fjädringen är stenhård för att annars skulle den kränga för mycket i svängarna. _________________ 2019 Tesla Model 3 LR, midnight silver
2013 Nissan Leaf (JapanLeaf), vit ibland
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
OlaE Elektrisk
Registreringsdatum: 19 juli 2008 Inlägg: 244 Ort: Kalmar
|
Postat: 2019-06-24 06:51:11 Rubrik: |
|
|
Hej.
Hur är det med import av Twizy? Finns de tidiga årsmodellerna inkl. batteri?
Kollat lite på mobile.de från Tyskland och det ser ut som det är batterihyra på dessa med.
/Ola
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Henke2 Elbilsguru

Registreringsdatum: 21 oktober 2013 Inlägg: 3204 Ort: Ljungby
|
Postat: 2019-06-24 09:11:07 Rubrik: |
|
|
T B skrev: | Fjädringen är stenhård för att annars skulle den kränga för mycket i svängarna. |
Det har inte med fjädringens hårdhet att göra  _________________ http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Antos intresserad
Registreringsdatum: 21 november 2018 Inlägg: 13
|
Postat: 2019-07-19 07:42:05 Rubrik: Re: div om twizy |
|
|
danlin skrev: | Vill mest kolla om denna lista lever.
Har en Twizy från 2013. Gillar den skarpt. Det sämsta med den är den stenhårda fjädringen. Kotkompression vid varje farthinderbump. Nån som har en idé om hur man kan fixa detta?
Sedan har jag kollat med Renault Finance om att köpa loss batteriet. Dom vill ha 33.000. Fordonet är tillverkat 201303 dvs ett snart 6 år gammalt batteri. Ett nytt kostar 35.000.
Detta är ju långt ifrån rimligt. Renault utnyttjar här sin situation på ett skamligt sätt. |
Har fått ett preliminärt pris på 15000 plus moms för att köpa loss batteriet på en 2014(första reg maj 2015) Twizy, har nyköpt den och ska köra ett tag för att se batteristatus innan jag bestämmer om det blir köp eller hyra...Hursomhelst riktigt kul att köra  _________________ Leaf -16
Snart E-Golf -20
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
|