Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Renault Zoe vs Nissan Leaf?
Gå till sida Föregående  1, 2
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Renault (Zoe, Kangoo, Twizy...)
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
haralt
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 augusti 2017
Inlägg: 282

InläggPostat: 2018-12-08 13:02:39    Rubrik: Svara med citat

Här en jämförelse Zoé 41 kWh och Leaf 40 kWh vid
konstant 90 km/h, 20 oC batteritemp., 20 oC utomhustemp.
Ingen väglutning. Torr väg.
Ingen klima.

Se här:
http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/file/n5015723/j%C3%A4mf%C3%B6relseZo%C3%A9Leaf.pdf

Man ser att Zoén drar vid 90 km/h ca 0,12 kWh/mil mer än Leafen.
Zoén kommer på A-däck 30,3 mil till sista droppen ström.
Leafen kommer på A-däck 28,8 mil till sista droppen ström.

Man ser att det kostar Leafen ca 0,11 kWh/mil mer att köra med däckenergiklass C istället för A. (Bjn, du har rätt där!)

Man ser att bruttoenergin i batteriet för Zoén verkar vara ca 45,61 kWh, medan Leafen verkar ha 39,41 kWh. Den tillgängliga batterikapaciteten är lägre, där har jag antagit en faktor.

Nissan Leaf i alla fall de före Leaf 40 kWh, de verkar vara driftssäkra och kräva blygsamt med reparationer. Under ett år på den Leaf Acenta 2014, 24 kWh vid hade, det enda som behövde göras var att byta torkarblad för bakruta.

Hur det är med reparationskostnader för en Zoé 41 kWh vet jag inte.
Jag läste om att en verkstad vid årliga servicen på Zoé hade satt upp på fakturan ca 1500 kr "avskiljning av högvoltsbatteriet" vid bromsoljebyte. Tydligen komplicerad manöver, tar ca 1 timma. Kanske behöver verkstäderna vara påhittiga för elbilar för att lyckas komma upp i samma servicesumma som för bensinbilar?

Helt klart är Zoé 41 kWh ett alternativ till Leaf 40 kWh om man tänker på räckvidd.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1570

InläggPostat: 2018-12-08 14:22:44    Rubrik: Svara med citat

Leaf siffrorna verkar uppåt väggarna.
I nollgradigt slöslask väder kommer man runt 15mil med hastighet runt 90.
Har kört Leaf40 en del sista tiden och förvånad över den korta räckvidden.
_________________
Model 3
Köpa Tesla med 7500km gratis supercharging?
https://ts.la/magnus93984
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
haralt
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 augusti 2017
Inlägg: 282

InläggPostat: 2018-12-08 14:55:05    Rubrik: Svara med citat

Leaf,

Du missar möjligen att min beräkning ovan gäller för torr väg och +20 C. Det är en väldig skillnad om du kör på våt väg eller snöslask. Men du kanske menar räckvidden som anges i Nissans försäljningsbroschyrer?

Här beräkning för Leaf 40 kWh vid konstant 90 km/h, 0 oC batteri- och uteluft och B-däck, plan väg(ingen stigning, inget nerförslut).

http://solcellforum.18852.x6.nabble.com/file/n5015723/NissanLeaf40vid90km.pdf

Fall 1: referensfall (räckvidd=22,1 mil)
Fall 2: kliman slås på (räckvidd=21,1 mil)
Fall 3: 0,5 mm vatten på vägbana (räckvidd=18,4 mil)
Fall 4: 1,0 mm vatten på vägbana (räckvidd= 14,5 mil)
Allt enligt beräkningen i pdf-filen

Räckvidden är till sista strömdroppen. Men förbrukningen står i pdf-filen för de olika fallen.

Var glad, att du inte kör på lös sand, som förorsakar väldigt högt däckrullmotstånd.

I verkligheten tillkommer sådant som:
med-, sid- eller motvind.
vägen stiger eller faller.
man accelererar.
man rekupererar.
bromsar.

Men kör man på motorväg och ska långt då kan man hålla i stort sett 90 km/h utan att behöva minska eller öka hastigheten, eller bromsa. Visst stiger och sjunker nog vägen, men kan försummas om man startar på samma höjd över havet som man slutar färden.

En teoretisk beräkning gör man för att se vad olika saker inverkar på förbrukningen, t.ex. däckenergiklass, last, slutpunkt högre än startpunkt(alltså körning till alptopp), vatten på vägen.
Att utföra experimentkörning och utreda sådant är väldigt besvärligt då det är så många omständigheter att mäta och hålla reda på. Kräver en massa mätinstrument.

Med den teoretiska beräkningen kan jag säga att köra med G-däck istället för A-däck minskar räckvidden med 20 %. Det gäller även om man kör på våt väg, eller vägen lutar, eller mot- eller medvind. Det är en intressant utsaga.

Du ser att 0,5 mm vatten på vägen minskar räckvidden med 12 %.
Du ser att 1,0 mm vatten på vägen minskar räckvidden med 31 %.
Alltså jämfört torr vägbana.
Detta gäller för din Leaf 40 kWh också Leaf.

Du ser också i pdf-filen att du har 0,15 kWh(=540 kJ) rörelseenergi i bilen vid 90 km/h. Den kan du återvinna med rekuperering minus förlust(är det 20 % förlust?). Säg att du rekupererar på 10 sekunder, ja du blir laddeffekten till batteriet hela 54 kW, förluster obeaktade.

Mycket intressant i beräkningen. Även uppvärmning av batteripacken.


Senast ändrad av haralt den 2018-12-08 16:58:39, ändrad totalt 8 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1570

InläggPostat: 2018-12-08 15:21:44    Rubrik: Svara med citat

Det var ingen kritik menat mot dom teoretiska värdena, dom stämmer säkert i ett laboratorium.

Men om man tar värdena gånger 0,95 några gånger så stämmer dom nog bättre med verkligheten.
Påhittade data som sänker räckvidden:
Accelerationsändringar 0,95
Upp och nedför 0,95
Risk för motvind 0,95
Vill inte köra till bilen stannar 0,95

Men som sagt, inte kollat pdf.
Men värdena du skrev vid 0 grader låter inte så främmande även om några 0,95 kanske skulle behövas ibland.
_________________
Model 3
Köpa Tesla med 7500km gratis supercharging?
https://ts.la/magnus93984
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
FlipTheFrog
intresserad


Registreringsdatum: 21 mars 2017
Inlägg: 33

InläggPostat: 2019-01-11 21:58:23    Rubrik: Svara med citat

Idag har jag provkört en ny Renault Zoe R90. Den var piggare än vad jag trodde, bagaget var större än vad jag tänkte mig medan baksätet kändes litet. VAd gäller räckvidden antar jag att den inte ska vara några problem - vi har klarat oss mer än väl med vår Leaf med mindre batteri. I övrigt kändes den smidig och fin att köra, men lite plastig och den kändes inte "dyr" sett till inredning. Lustiga små detaljer var att den blev smutsig om nosen och fick som en Hitler-mustasch Rolling Eyes , bakdörrarna hade inget riktigt handtag (why, oh why?) och blinkersen lät som en inte helt frisk kanariefågel. Har den någon rattvärme? Det glömde jag fråga försäljaren. Jag älskar rattvärmen på Leafen Cool

Helt klart duger Zoen som pendlarbil för mig och för kortare resor med familjen (barnen är 6 och 8 nu och dessutom små för sin ålder). Den hade kostat oss 3750 kr/mån inkl allt (dubbdäck och försäkring) för tre år och 4500 mil. Frågan är hur mycket jag kommer sakna min älskade Leaf... eller om vi skulle ta och gå tillbaka till ruta 0 och börja köra 'skräpbilar' som andrabil igen...

Försäljaren pratade om eventuella svårigheter att få tag på Zoe R90? Kan det stämma? Att en ny modell är på G?

Vårt leasingavtal på Leafen går ut i augusti. Min gissning är att leasing av en ny sån skulle bli en tusenlapp till i månaden jämfört med Zoen. Suck. Confused
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Mksen
Elektrisk


Registreringsdatum: 05 oktober 2017
Inlägg: 198
Ort: Töreboda

InläggPostat: 2019-01-12 08:02:48    Rubrik: Svara med citat

finns ju zoe R110 den bör gå bra få tag i
_________________
Nissan Leaf 2018 40Kw
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
FlipTheFrog
intresserad


Registreringsdatum: 21 mars 2017
Inlägg: 33

InläggPostat: 2019-01-12 08:26:50    Rubrik: Svara med citat

Varför skulle en R110 vara lättare att få tag på? Nån som vet hur mkt dyrare en sådan kan vara?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Mksen
Elektrisk


Registreringsdatum: 05 oktober 2017
Inlägg: 198
Ort: Töreboda

InläggPostat: 2019-01-12 09:46:18    Rubrik: Svara med citat

det är en ny modell, eller snarare ny motor något, så den bör vara lättare få tag i.
_________________
Nissan Leaf 2018 40Kw
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Gäst






InläggPostat: 2019-01-14 09:06:35    Rubrik: Svara med citat

FlipTheFrog skrev:
Varför skulle en R110 vara lättare att få tag på? Nån som vet hur mkt dyrare en sådan kan vara?


Det är olika modeller (som Leaf har med Accenta, Tekna osv.)
Zoe har Life (instegsmodell med R90 motor) samt Intense och Bose.

Intense och Bose har R110 motorn.
Jag lånade en Intense i helgen av Upplands motor samt fick offert på den (Leasing).

Jag hade 4500mil/3 år på offerten och det skulle landa på ca 3950.-/mån inkl allt. Jag fick även offert på Life, och där är det samma summa som du har, ca 3750/mån.

Jag har tidigare jobbat på en Nissan ÅF och har rätt bra erfarenheter av Leafen. Jag måste säga att jag är riktigt imponerad över hur bra Zoen kändes. Den var INTE burkig. Den var rymlig (hade 2 barnstolar i, en i framsätet och en precis bakom) Samma utrymme kvar som i min Mercedes CLA. Bagaget får vi in vår barnvagn i, utan att montera ned den. Nu har vi ju iofs Emmaljungas minsta barnvagn, men säger mycket om utrymmet. För att vara en sådan liten bil så är den väldigt rymlig. Iaf om man jämför med konkurrenter.
I Leafen får vi inte in barnvagnen utan att ta isär den. Det beror på bagageluckans lutning.

Jag vet inte vad ni har upplevt, men under 30km/h så kommer det ett riktigt jobbigt motorljud, främst vid deacceleration. låter nästan som en buss. Går att leva med när man har radion på, men jobbigt ljud som sagt.
Blinkersljudet reagerade jag också på, men går ju att leva med.

Förbrukningen hade jag på ca 1,5 Kwh/mil med Eco läge på och -6 ute (r110 motor). Utan Eco så låg jag på ca 2 Kwh/mil. Det innebär att jag kommer ca 30 mil med Eco, 20 utan vid -6 grader. Renault säger själva 20 mil på vinter och 30 på sommaren i räckvidd, så det är sjukt ärliga siffror.

Med tanke på att den är ca 100.000 billigare än Leafen så är valet ganska klart. Speciellt eftersom jag vet Leafens dåliga räckvidd på vintern.
Men detta är lite konstigt för mig som har jobbat på Nissan.
Nissan och Renault har ju ett STORT samarbete. Det sitter väldigt mycket Renault motorer i Nissan bilarna. Jag skulle bli sjukt förvånad om Zoe inte fått någon teknik från Nissan då Nissan haft ren el så pass länge.

Aja, det var lite reflektioner från mig. Jag skulle bli tacksam för lite recentioner av er som haft Zoe ett tag. hur är driftsäkerheten? Finns det andra saker som jag inte upptäckt som är negativa osv?
Till överst på sidan
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2597
Ort: Örebro

InläggPostat: 2019-02-18 14:44:17    Rubrik: Svara med citat

ZOE40 vs. Leaf40

Jag har haft båda bilar tillräckligt länge och alla årstider och följande är min åsikt:

ZOE kommer minst 200km under 0*C om jag kör bilen, Leaf kommer absolut max 175km under 0*C om man är super försiktig, så Zoe vinner här med upp till 50km marginal minst om jag kör båda bilar i ECO, dock allt hänger på vad bilarna hade varit på parkering och hur man hoppar i bilen och kör…

Zoe har stabilare batteri med BTM, Leaf är symptomatisk skapelse med gammal BMS programvara och ingen BTM, ZOE vinner här oavsett temperatur och påfräsning…

Zoe är mycket effektivare och kommer längre oavsett, praktiken och teori…

Leaf är större och rymligare bil i kompakt klassen, ZOE är supermini…

Leaf är kanske tystaste och bäst isolerad bil, ZOE är bäst isolerad supermini men 3dB sämre i sämst förhållande, sommartid mycket mindre…

Leaf accelererar som raket jämfört med ZOE, men 110:an ZOE är också rapp men aldrig som LEAF, ZOE har kontrollerbart acceleration, LEAF är livsfarligt om man inte är proffs pga. mycket okontrollerbart beteende med max applicerad accelerator pedal… Bara att poängtera om man kör i ECO båda hela tiden så är dem båda ”idiot säkra!!!”…

Leaf har e-pedal och sliter bromsar som galen, ZOE saknar en pedal körnings möjlighet men kan mycket lättare frirulla och komma längre pga. detta…

ZOE har 3-fas laddning uppåt 22kW som Leaf kan bara drömma om…

Leaf har DC laddningen och första ladd tillfälle går uppåt 45kW… allt som kommer senare är lika snabbt som med ZOE 22kW…

Laddning hemma enkel fas med ZOE är max 85% effektiv, Leaf toppar absolut max 89%...

Laddning 3-fas är ZOE mer än 90% effektiv…

Leaf kan konfigureras med mycket mer utrustning och förare stöd än ZOE, men ZOE har ljus år bättre infotainment, men Leaf har finesser som ZOE saknar som sagt…

Leaf kan fås med LED strålkastare ZOE är handikappad här med halogen…

Driftsäkerhet är oslagbar med båda, eller snarare bilar som jag har ägd och testkörd hade inga spektakel eller driftstörningar… men, ZOE är mycket kräsen om ladd utrustning och LEAF också, båda protesterar med billig och B utrustning…

Sittande i Leaf kan vara mer anpassningsbart, men ZOE bjuder med lite mer komfort och alternativ att anpassa ratt position, Leaf kan justera stolen i alla riktningar mer generös men ZOE stol är 0.5 poäng bekvämare fram, back är LEAF ljusår bättre hur man än vrider och vänder…

Bagage i båda är lysande, Leaf lastar 4st 17” hjul och Zoe max 4st 16” men för att vara supermini bagage är underbart…

Zoe har konventionell handbroms Leaf elektrisk…

Leaf har skönare interiör och mer påkostad material och ZOE är hård plast…

Zoe har knapp på fjärrkontroll starta klimatisering + App stöd + timer, Leaf har App + timer och upplevelse samt användarvänlighet vinner ZOE med dubbla poäng…

Listan kan fortsätta i timmar… Rolling Eyes
_________________
ZOE & Niro
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
mpostma
intresserad


Registreringsdatum: 13 november 2017
Inlägg: 33

InläggPostat: 2019-02-18 15:07:21    Rubrik: Re: Renault Zoe vs Nissan Leaf? Svara med citat

För mig var en viktig faktor att Zoen är obekväm trång på baksätet. I Leafen går det att packa in en vuxen i mitten och både barnen i barnsäten på var sin sida. Med 2 småbarn hade kanske Zoe:n funkat, men det hade varit mycket gnäll om man skulle behöva transportera 3 vuxna (om det ens hade passat). I Leafen går det. De när rymligare än man anar. Det märks även vid biltvätt. Den är faktiskt ganska hög.

Visserligen var räckvidden med Leafen betydlig mindre än i Zoe:n men det var något som går att hantera i vardagen. Pendlingen klarar man även i Leaf:en, fast jag gick för en 2014 model med värmepump.

Jag ser det inte så mycket som en fördel att Zoe har 22 kw AC ladning. Det är skönt att Leafen kan snabbladda i de fallen att räckvidden inte räcker till.

Under provturen upplevde jag Leafen som mer genomtänkt än Zoe:n. Men nu har jag upplevt så många konstiga saker i användergränssnit I Leaf:en så jag undrar hur Zoen: skulle bedömas efter en längre tid.

Det märks inte att Renault och Nissan samarbeterar. Jo... jag har en blybatteri av "märket" Renault i min Leaf. Men platformen som Leafen används verkar en modifierad Juke platform, där Zoe kör på en äldre modifierad Renault/DAcia platform. Inga av både är mekaniskt sätt en riktig el platform. Inte som en Tesla som är från grunden kompromislös framtagen som El platform.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 981
Ort: Gbg

InläggPostat: 2019-02-18 17:42:27    Rubrik: Svara med citat

elfi skrev:
ZOE40 vs. Leaf40
Jag har haft båda bilar tillräckligt länge och alla årstider och följande är min åsikt:
Listan kan fortsätta i timmar… Rolling Eyes


Tack, mkt informativ jämförelse.
Är "elfi" månde Sveriges motsvarighet till Norges Teslabjörn..?
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1570

InläggPostat: 2019-02-18 19:49:18    Rubrik: Svara med citat

Anders skrev:
elfi skrev:
ZOE40 vs. Leaf40
Jag har haft båda bilar tillräckligt länge och alla årstider och följande är min åsikt:
Listan kan fortsätta i timmar… Rolling Eyes


Tack, mkt informativ jämförelse.
Är "elfi" månde Sveriges motsvarighet till Norges Teslabjörn..?


+1
_________________
Model 3
Köpa Tesla med 7500km gratis supercharging?
https://ts.la/magnus93984
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2597
Ort: Örebro

InläggPostat: 2019-02-19 06:14:35    Rubrik: Svara med citat

Leaf skrev:
Anders skrev:
elfi skrev:
ZOE40 vs. Leaf40
Jag har haft båda bilar tillräckligt länge och alla årstider och följande är min åsikt:
Listan kan fortsätta i timmar… Rolling Eyes


Tack, mkt informativ jämförelse.
Är "elfi" månde Sveriges motsvarighet till Norges Teslabjörn..?


+1


Embarassed

tack för det...

jag är bara elbilstokig lika mycket som Björn, dock har vardagsjobb och livet hemma och mycket begränsad med tid att… annars…
_________________
ZOE & Niro
It’s just me myself and I


Senast ändrad av elfi den 2019-02-19 06:40:32, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2597
Ort: Örebro

InläggPostat: 2019-02-19 06:39:00    Rubrik: Re: Renault Zoe vs Nissan Leaf? Svara med citat

mpostma skrev:
För mig var en viktig faktor att Zoen är obekväm trång på baksätet. I Leafen går det att packa in en vuxen i mitten och både barnen i barnsäten på var sin sida. Med 2 småbarn hade kanske Zoe:n funkat, men det hade varit mycket gnäll om man skulle behöva transportera 3 vuxna (om det ens hade passat). I Leafen går det. De när rymligare än man anar. Det märks även vid biltvätt. Den är faktiskt ganska hög.


Jag ser det inte så mycket som en fördel att Zoe har 22 kw AC ladning. Det är skönt att Leafen kan snabbladda i de fallen att räckvidden inte räcker till.



3 olika användare och 3 olika åsikter…

Vi bor på landet, långt ifrån snabbladdarna och behöver man snabb återställa 10mil då är det självklart med 3-fas möjlighet som fixar det på under timme…

Vi trafikerar 4 i bilen, aldrig 5, eller kanske så få ggr att det spelar ingen roll det med bilens storlek på så sett, bara att det inte är trång i back sätet och för barn i 10+ ålder är det fantastisk med sittposition i båda…

Storlek är viktig eftersom där vi parkerar på jobbet och framför köping centrum samt i stan är det så trång att man önskar så kompakt bil som möjlig… igen 3 olika användare…

Sist var det total kostnad… Leaf40 mot ZOE40 kostar det lika mycket per månad total all inklusive men Leaf avbetalar man 5år till skillnad mot ZOE som är avbetalad efter 3 och service ingår…

Användargränssnitt spelar så stor roll när man väljer hårdvara att det kan skilja så mycket på så små detaljer, man behöver vara klok… som jag skrev ovan: Listan kan fortsätta i timmar…
_________________
ZOE & Niro
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
mpostma
intresserad


Registreringsdatum: 13 november 2017
Inlägg: 33

InläggPostat: 2019-02-19 12:24:47    Rubrik: Re: Renault Zoe vs Nissan Leaf? Svara med citat

Så är det. Vad även väger in är att jag inte jämför nya elbilar, utan med ung. 4 år på nacken.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3130
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2019-02-19 13:22:51    Rubrik: Svara med citat

22kw med Zoe var kass i stan på LIDL som erbjuder gratis snabbladdning. Där emot sjukt imponerande på trippen till Ullared.

Snabbladdningen I stan blir mer en kul grej medan en Leaf med 3.7kw laddare knappt kan göra Ullaredsresan medan Zoe är full på under 2 timmar.

Så sjukt olika och så synd att man inte kan få bägge. Nya Zoe med CCS och 22Kw kan bli en kul pjäs på spelplanen....
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
mpostma
intresserad


Registreringsdatum: 13 november 2017
Inlägg: 33

InläggPostat: 2019-02-19 13:52:01    Rubrik: Svara med citat

Jag hade faktiskt inte reflekterad över detta, men att slippa Ullared är nog en oväntad fördel isf. Laughing

Leafen är i mitt fall ändå endast pendlingsbilen, så det räcker med trög destinationsladdning. För längre resor har jag en större bensinbil som används till pendlingsresor av min partner (eller mig om min partner har Leaf:en) Och där ser jag nog ingen möjlighet att ta en eldriven bil. Kanske en hybrid hade funkat, men jag har nog helst möjligheten kvar att kunna dra släpp.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
el<$
Forumstammis


Registreringsdatum: 01 juli 2014
Inlägg: 914

InläggPostat: 2019-03-17 13:12:40    Rubrik: Svara med citat

Nissan.se verkar tagit bort sina privatleasingerbjudanden för Leaf men det kommer kanske nåt nytt snart där man även kan välja e+ varianten.

Jag hade missat att Zoe numera har ”1/3 - 2/3 baksäte” i Intens och nya Iconic.
Kanske får jag ge Zoe en ny chans och boka provkörning..
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Renault (Zoe, Kangoo, Twizy...) Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.09 sekunder att ladda.