Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Next gen Leaf
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 42, 43, 44  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nissan
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Oranjemic
Aktiv


Registreringsdatum: 11 november 2017
Inlägg: 74

InläggPostat: 2018-03-11 07:41:12    Rubrik: Re: Bilder på Motor o Batteri i nya Leaf Svara med citat

Leaf skrev:
magnus_jo skrev:
Bilder på Motor o Batteri i nya Leaf om ni inte redan sett dessa bilder
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=4&t=10934&sid=3f9e95d45787a0fd0cbea894a86190d3


Leaf årsmodell 2013b


Rätt coolt ändå. Samma här fast video (gammal). https://youtu.be/LRG7pB1-IWs väldigt bra för att ge bättre förståelse för hur en elbil fungerar.

Har ni sett halvbilen? https://youtu.be/ZSiQcps_9a0 Två saker jag tänkte på när jag såg denna:

1. Varför är appen så snabb vid 1:27? Vilken app är det? När jag använder dagens app känns det som att den ska ladda hela tiden vad jag än trycker på.

2. Platsutnyttjande. Varför finns klumpen i mitten på golvet i baksätet? Det ser inte ut att finnas något där. Samma vid konsolen i mitten där fram. Motorutrymmet är inte heller optimalt planerat för att frigöra yta (frunk)

Onekligen finns det förbättrings potential fortfarande.

Och en uppmaning: Ni som fått nya Leaf40, skriva gärna lite om era upplevelser. Starta en ny tråd!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1319

InläggPostat: 2018-03-11 13:16:55    Rubrik: Svara med citat

1. Den gamla appen carwings, kunde man bläddra i menyerna i appen utan väntetid! Bara när man skicka kommando så tog det tid, lika lång som idag.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2399
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-03-13 05:44:54    Rubrik: Svara med citat

En vecka & 600km senare nya Leaf känns stabilt fortfarande, inga skandaler eller irritation precis tvärtom, glädje och avslappnad lugn ägande med gott om finesser som underlättar livet. Det som gillas skarpt är följande:

Räckvidd på 200-250km i vinterkylan är fantastisk,
ProPilot är oslagbar stabilt och avslappnande,
ePedal och körning med bara fartreglage ”rules!”,
Komfort är mjuk och pösig,
Styr och ratt känslan ger positiv feedback,
Åkkomfort samt kurvtagning är super stabilt,
Ljud nivå är klass för sig själv,
360*kamera med parkerings sensorer & varnar är magisk,
LED halv&helljus med automatik är explosiv,
Backspeglar är så bra att men aldrig behöver vändas,
Snabbladdning är stabil och tillräckligt,
Bagage utrymme och förvaring är enorm,
Original kablar är silikon med fiber förstärkning 1:klass,
Connect App är stabilaste hittills,
Inredning speglar futuristisk och användarvänlig känsla,
Cockpit som jag var skeptisk emot är fullträff och användarvänlig,
Apple CarPlay & AndroidAuto,
Spring Cloud färg gillar jag enormt, osv.

Detaljer som kan vidare utvecklas:

Laddning nivå väljare 6-10-16A saknas,
Laddning Stop via App saknas,
Navigation och laddning station via inbyggd Navi krånglig,
Passform på några små detaljer så som laddlucka,
Kamera rengöring automatik,
Saknar möjlighet för avstängning av regenerativ inbromsning i D-läge,
Armstöd mellan stolar oduglig & liknar höger placerad förare,
Saknar armstöd i förare dörren,

Summa summarum stark gillande och glädje varje gång man ska köra Leaf, lite som att hitta ursäkt för att kunna köra hit och dit... galen
_________________
i-MiEV
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Cargo
Aktiv


Registreringsdatum: 08 januari 2017
Inlägg: 68

InläggPostat: 2018-03-13 06:05:55    Rubrik: Svara med citat

Kul att du är nöjd!
Själv så kommer min först på torsdag.

Det där med armstödet mellan framstolarna är nog det som kommer reta mig mest då jag använder det flitigt normalt sätt.
Kanske går att lämna in hos någon duktig mekaniker som kan göra det till en slider så det går att skjuta ut den likt många andra bilar?
Önsketänkande kanske... Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Q
Nyfiken


Registreringsdatum: 28 december 2017
Inlägg: 10

InläggPostat: 2018-03-13 17:58:40    Rubrik: Laddning Svara med citat

Var nere i Norrköping i helgen och tog ett väldigt kort tur med nya Leafen.

mmm. gav mersmak.

Har bokat in en hel helg för provkörning i mitten av April. Ska bli kul.

Som eltekniker kan jag ju bara beklaga att det är enfasladdning. Inte så många i vårt land som kan utnyttja 32 A hemma. Passar bra i USA, Japan, Island och några länder till. 1-3*(6-16 A) vore himmelskt.

Nu sägs det ju komma 3 fas laddning nästa år. Då kommer jag nog att slå till, om den riktiga provkörningen är till belåtenhet alltså.

Jag återkommer med mina övriga observationer efter utvärderingen.
_________________
Eltekniker
Nu Honda Civic 2,2-12
Snart Nissan Leaf 2019 ?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Oranjemic
Aktiv


Registreringsdatum: 11 november 2017
Inlägg: 74

InläggPostat: 2018-03-13 19:50:19    Rubrik: Svara med citat

elfi skrev:
En vecka & 600km senare nya Leaf känns stabilt fortfarande, inga skandaler eller irritation precis tvärtom, glädje och avslappnad lugn ägande med gott om finesser som underlättar livet. Det som gillas skarpt är följande:

Räckvidd på 200-250km i vinterkylan är fantastisk,
ProPilot är oslagbar stabilt och avslappnande,
ePedal och körning med bara fartreglage ”rules!”,
Komfort är mjuk och pösig,
Styr och ratt känslan ger positiv feedback,
Åkkomfort samt kurvtagning är super stabilt,
Ljud nivå är klass för sig själv,
360*kamera med parkerings sensorer & varnar är magisk,
LED halv&helljus med automatik är explosiv,
Backspeglar är så bra att men aldrig behöver vändas,
Snabbladdning är stabil och tillräckligt,
Bagage utrymme och förvaring är enorm,
Original kablar är silikon med fiber förstärkning 1:klass,
Connect App är stabilaste hittills,
Inredning speglar futuristisk och användarvänlig känsla,
Cockpit som jag var skeptisk emot är fullträff och användarvänlig,
Apple CarPlay & AndroidAuto,
Spring Cloud färg gillar jag enormt, osv.

Detaljer som kan vidare utvecklas:

Laddning nivå väljare 6-10-16A saknas,
Laddning Stop via App saknas,
Navigation och laddning station via inbyggd Navi krånglig,
Passform på några små detaljer så som laddlucka,
Kamera rengöring automatik,
Saknar möjlighet för avstängning av regenerativ inbromsning i D-läge,
Armstöd mellan stolar oduglig & liknar höger placerad förare,
Saknar armstöd i förare dörren,

Summa summarum stark gillande och glädje varje gång man ska köra Leaf, lite som att hitta ursäkt för att kunna köra hit och dit... galen


Like a boss! Cool

@ Cargo: Hämtar min också på torsdag 21
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Cargo
Aktiv


Registreringsdatum: 08 januari 2017
Inlägg: 68

InläggPostat: 2018-03-14 07:22:47    Rubrik: Svara med citat

Bara positiva tongångar och sätter nya Leaf över Tesla.

https://youtu.be/wP1NzJwI3Os
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
zoopåse
Forumstammis


Registreringsdatum: 27 november 2014
Inlägg: 795

InläggPostat: 2018-03-15 15:32:01    Rubrik: Svara med citat

Då har jag varit och provkört Leaf 2 zero. Här är mina osorterade intryck jämfört med Ioniq och gamla JapanLeafen (som jag kör nu). Samma sträcka och samma temperatur och hastighet som jag körde Ioniq för ett par veckor sedan. -5 grader ute. Motorvägshastighet i ca. 90-100km/h. Sträckan var 37,4km lång.

Leafen tog 19% av batteriets 36kWh tillgängliga kapacitet.
Ioniq behövde 17% av sitt batteri på 28kWh. Båda startade på 98-99%.

Temperaturen i klimatanläggningen var inställd på 17,5 grader i bägge fall.

Båda bilarna verkar alltså ge ca. 20 mil motorväg under dessa förhållanden, men Leafen tar då 1,8kWh/mil medan Ioniq drog 1,3kWh/mil. Det innebär att Ioniq återladdar milen med snabbladdning ca. 30% snabbare.

Det jag saknar i Ioniq är den bättre ljudisolering och mjukare gång som Leafen har. Bagageutrymmet i nya Leafen är stort. Utan laddaren i JapanLeafen och med bakrutans bakåtflyttade position är det stor skillnad mot tidigare i volym. 435L verkar stämma.

Navigatorn är något bättre än tidigare med förslag på lämpligaste laddaren vid långkörning. Ioniq har en liknande funktion men snäppet mer automatisk.

Filhållningsfunktionen är liknande för bägge men ingår i basversionen för Ioniq. Den funkar hyfsat men sicksackar lite mellan linjerna. Samma beteende finns hos Leafen som även håller lite koll på bilarna runtomkring. En lastbil som genar lite får propiloten att tveka. Den stängs av när sidlinjerna blir suddiga. Det här är system som kan utvecklas men ger lite assistans och bekvämare körning. Jag skulle inte välja till propilot i utrustning.

Båda har möjlighet till samma kraftiga regenerering med motorbroms. Ioniq med paddlar i 3 steg och Leaf med aktivering av ”one pedal drive” som en liten fönsterhissknapp vid växelväljaren. Leafen saknar dock frihjulsfunktionen med noll motorbroms när man släpper gasen.

Sätena i Leafen är sköna och mjuka, generellt mjukare gång än i Ioniq. Leafen har fått lite bättre styrning och stabilare fjädring än JapanLeaf.

I nya Leafen sitter en mittkonsol med sarg som är lite i vägen för knät. Jag gillar att Ioniq saknar detta helt och man kan röra knäna helt fritt i sidled. Istället finns ett djupt förvaringsfack i mitten.

Ioniq saknar även appen att fjärrstyra förvärmning och laddning med.

Sammanfattningsvis är de mycket nära varandra i prestanda och funktion. Komforten är lite högre i Leafen men hastighet vid långkörning och i kyla är troligen högre för Ioniq.
_________________
Nissan Leaf Tekna 2012
Beställd: Hyundai Ioniq electric comfortECO 2018
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Oranjemic
Aktiv


Registreringsdatum: 11 november 2017
Inlägg: 74

InläggPostat: 2018-03-15 23:10:30    Rubrik: Svara med citat

Kom precis hem med nya Leaf40 Mr. Green

Kan informera er om att det går att få in 4 sommardäck i bagaget ståendes och sedan lägga hatthyllan uppe på. Vi var två vuxna och två barn samt en del bagage så bilen var verkligen full lastad och vi körde 40 mil. Det var mellan 0 till -6 grader under kvällen och vi hade värmen på cirka 21-22 grader. Bilen drog 1,7-1,8 kWh/mil, 90-100 km/h i stort sett hela vägen. Startade med 92% och snabbladdade första gången med 7 % kvar (15,5 mil), snabbladdningen var helt okej 42 kW. Laddade till 92 % igen och körde denna gången 16,8 mil (snittade 16,8 kWh/mil mestadels 90 km/h) åter igen 7 % kvar.

Blev lite fundersam/besviken på räckvidden först men bilen var maxlastad, vi hade hög komfort och det var rätt kallt. Märkte också när jag körde med Leafspy att det skiljde 10-12 procentenheter mellan vad bilens display visade och Leafspy visade. När displayen visade 32 % visade Leafspy 41,2 % kvar, vid 7 % kvar visade Leafspy 16,6 % kvar. Skumt... så detta kommer jag testa mer. Det går troligtvis att hämta ut mycket mer (om jag minns rätt var det TeslaBjörn som först märkte detta).

Andra intryck... Man känner igen sig i miljön men allt är verkligen mer förfinat från gamla leafen: Exempelvis knapparna är mycket bättre integrerade och känns som att de har högre kvalitet än vår Leaf24, det är rattar för volymen och "zoomning" på kartan nu istället för knappar (bättre tycker jag), dörrarna har mer tyngd (möjligen pga bättre isolering) och låter inte som skåpbilsdörrar när man stänger dom längre. Bagageutrymmet är större, bagageluckan är bättre på samma sätt som dörrarna stolarna är mycket bättre, ratten är bättre, displayen är bättre. Trodde jag skulle tycka illa om den analoga hastighetsmätaren men den stör mig faktiskt inte utan känns okej och den är rätt snygg ändå. Som sagt de har verkligen förbättrat det mesta från gamla Leafen tycker jag.

Ett par saker till. Jag gillar ljusen (mycket bättre nu), avbländande backspegel, det finns otroligt mycket mer teknik i bilen nu än gamla leafen, Propilot var mjuk och följsam till skillnad mot exempelvis Kia Niro/Ioniq som endast har Lane Keeping Assist som studsar mot linjerna ungefär, döda vinkelvarnare. Knappen för att starta 360 kameran + sensorer = love. Bilen är mycket stabilare än gamla leafen också, den gamla tenderade att fladdra lite när det blåser (som ett löv Rolling Eyes) men Leaf40 känns riktigt bra, skön att köra.

Det var nog allt jag kan komma på för stunden... "Simply amazing" stämmer rätt bra.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1319

InläggPostat: 2018-03-16 07:36:01    Rubrik: Svara med citat

Oranjemic skrev:
Kom precis hem med nya Leaf40 Mr. Green

Blev lite fundersam/besviken på räckvidden först men bilen var maxlastad, vi hade hög komfort och det var rätt kallt. Märkte också när jag körde med Leafspy att det skiljde 10-12 procentenheter mellan vad bilens display visade och Leafspy visade. När displayen visade 32 % visade Leafspy 41,2 % kvar, vid 7 % kvar visade Leafspy 16,6 % kvar. Skumt... så detta kommer jag testa mer. Det går troligtvis att hämta ut mycket mer (om jag minns rätt var det TeslaBjörn som först märkte detta).


Så är det på alla Leaf. Lita inte på leafspy SOC, då blir det bärgningsbil. Tesla bjørn är inte så haj på leafspy.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklash
Aktiv


Registreringsdatum: 27 maj 2015
Inlägg: 68
Ort: Falun

InläggPostat: 2018-03-16 08:13:28    Rubrik: Svara med citat

LeafSpy SOC tror jag visar vad som totalt finns i batteriet, inte vad som är tillgängligt att köra med. GIDs % brukar däremot stämma ganska väl med % på displayen och vad som är tillgängligt. Det är mina erfarenheter från Leaf 24 kWh.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1319

InläggPostat: 2018-03-16 09:16:41    Rubrik: Svara med citat

Niklash skrev:
LeafSpy SOC tror jag visar vad som totalt finns i batteriet, inte vad som är tillgängligt att köra med. GIDs % brukar däremot stämma ganska väl med % på displayen och vad som är tillgängligt. Det är mina erfarenheter från Leaf 24 kWh.


Japp GIDs % kan man lita på i gamla Leaf. I nya Leaf verkar GIDs % ej stämma, bilen kan gå i turtle runt 35GIDs.

SOC i leafspy stämmer inte på gamla leaf, jag har haft 15% där fast cellerna är under 3volt, så det finns absolut inga 15% totalt.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Issa
Passiv


Registreringsdatum: 16 mars 2018
Inlägg: 3
Ort: Stockholm

InläggPostat: 2018-03-16 10:45:06    Rubrik: Provkörning av Nya Leaf Svara med citat

Hej


Var o provkörde nya Leaf på Hedin bil i sthlm. Jag har väntat ca 3 månader för att få klämma på den, vågade inte köpa den innan jag fick provköra bilen.

Jag måste säga att jag är riktigt besviken. Bilen känns som att den kostar 150 tusen och inte 344 tusen. Den känns gammal redan som ny, hur kunde det gå så fel och hur kan ni andra på forumet tycka att bilen är så bra?
Navigeringen känns direkt omodern, touch skärmen känns som en 8 år gammal android mobil, kvaliteten på knappar o allt runt om är ju knappt Golf nivå. Bagaget är bra men vad gör baslådan i mitten? Seriöst hur tänkte man? innan vi gick ut ur bilen så kände vi på knappen för lampan på taket i mitten, den glappade och kändes lös... bilen känns omodern helt enkelt. Man betalar mycket pengar för att köra rent men blir snuvad på kvalitet o allt annat. En 7 tums skärm 2018? seriöst? vi skulle parkera bilen och tror du att man såg något i kameran? nope det var smuts på den. Dem har så mycket att lära sig från Tyska bilar som ex. köper jag bilen idag med lite utrustning så kostar den mer än en Lexus nx 300, det känns ju helt fel för mig och det kan inte känna rätt för någon tänker jag? om man nu inte verkligen vill köra helt rent menar jag. Vi märkte en till sak som jag inte läst förr, passagerare stolen går ej att sänka eller höja??? halloooo?

Det positiva är att bilen går som f*n, riktig pigg och riktigt nöjd med E-pedal. imponerande snabb. Däremot så när du accelererar så drar bilen åt alla håll, känns som att hålla i ett koppel med 3 Pitbulls, varför har man inte löst det med att lägga en diff? vad är meningen med all kraft om du ändå inte får ner den på marken?

ja det enda riktigt positiva var just att den går som f*n, trång tyckte min kollega då han är 184 cm.

Detta är en ärlig(min) åsikt om bilen, jätte tråkigt då jag verkligen ville beställa en som jobb/familjebil.

Hoppas ni blir nöjda med era köp!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1389
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-03-16 10:59:37    Rubrik: Re: Provkörning av Nya Leaf Svara med citat

Issa skrev:
Hej


Var o provkörde nya Leaf på Hedin bil i sthlm. Jag har väntat ca 3 månader för att få klämma på den, vågade inte köpa den innan jag fick provköra bilen.

Jag måste säga att jag är riktigt besviken. Bilen känns som att den kostar 150 tusen och inte 344 tusen. Den känns gammal redan som ny, hur kunde det gå så fel och hur kan ni andra på forumet tycka att bilen är så bra?
Navigeringen känns direkt omodern, touch skärmen känns som en 8 år gammal android mobil, kvaliteten på knappar o allt runt om är ju knappt Golf nivå. Bagaget är bra men vad gör baslådan i mitten? Seriöst hur tänkte man? innan vi gick ut ur bilen så kände vi på knappen för lampan på taket i mitten, den glappade och kändes lös... bilen känns omodern helt enkelt. Man betalar mycket pengar för att köra rent men blir snuvad på kvalitet o allt annat. En 7 tums skärm 2018? seriöst? vi skulle parkera bilen och tror du att man såg något i kameran? nope det var smuts på den. Dem har så mycket att lära sig från Tyska bilar som ex. köper jag bilen idag med lite utrustning så kostar den mer än en Lexus nx 300, det känns ju helt fel för mig och det kan inte känna rätt för någon tänker jag? om man nu inte verkligen vill köra helt rent menar jag. Vi märkte en till sak som jag inte läst förr, passagerare stolen går ej att sänka eller höja??? halloooo?

Det positiva är att bilen går som f*n, riktig pigg och riktigt nöjd med E-pedal. imponerande snabb. Däremot så när du accelererar så drar bilen åt alla håll, känns som att hålla i ett koppel med 3 Pitbulls, varför har man inte löst det med att lägga en diff? vad är meningen med all kraft om du ändå inte får ner den på marken?

ja det enda riktigt positiva var just att den går som f*n, trång tyckte min kollega då han är 184 cm.

Detta är en ärlig(min) åsikt om bilen, jätte tråkigt då jag verkligen ville beställa en som jobb/familjebil.

Hoppas ni blir nöjda med era köp!


WOW vilken sågning, nu blir jag sugen på att prova en och se pm dom är så usla.
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1717
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2018-03-16 11:04:06    Rubrik: Svara med citat

Det korta svaret är att vi andra har justerat våra förväntningar. Köper du fossilmotorbil för 344 lax får du mycket mer "bil" men sedan måste du köpa drivmedel till den, samt betala skatt.

Jag kom närmast från Mercedes, så jag har justerat mina referensramar rejält. Till elbilarnas fördel hör att de kostar mitt företag i runda slängar 3000kr mindre per månad.
_________________
Nissan Leaf Tekna -14
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Issa
Passiv


Registreringsdatum: 16 mars 2018
Inlägg: 3
Ort: Stockholm

InläggPostat: 2018-03-16 11:14:47    Rubrik: Svara med citat

Jag förstår, jag tänkte precis så, tänkte köpa den som firma bil och på det viset skulle bilen inte kosta mig något i "Bränsle kostnader" då jag räknade med att ladda bilen gratis på diverse ställen. Det handlade om ca 40 tusen om året som jag skulle spara mot en bensin/Diesel/hybrid driven bil. Men trots det så kändes bilen inte ok. Ägde för några år sedan en MB cla shootingbrake och det är sk en av MB billigaste bilar, det är stor skillnad trots att jag köpte bilen för 265 begagnad.

tråkigt som sagt och det är konstigt att ingen nämner att passagerare stolen inte är höjd o sänkbar, ratten vet vi från tidigare testar. Dem har snålat in på så mycket att man lika gärna kan köpa en Duster och göra om den till elbil och det skulle vara billigare Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1717
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2018-03-16 11:25:58    Rubrik: Svara med citat

Varför skall man höja och sänka passagerarstolen? Inte en funktion jag betalat en extra spänn för. Mina barn har bälteskudde så de ser ut ändå.
_________________
Nissan Leaf Tekna -14
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
zoopåse
Forumstammis


Registreringsdatum: 27 november 2014
Inlägg: 795

InläggPostat: 2018-03-16 11:33:59    Rubrik: Svara med citat

Tänk så olika man kan tycka. Jag åkte en MB CLA i Tyskland som hyrbil för något år sedan. Den kändes ungefär som en Peugeot i inredningen. Silverlackade plastbitar i designen. Trång trots att den var stor utanpå. Navigatorn kändes som en billig kinatablet påklistrad på instrumentpanelen. Automatlådan och motorn var komik, fullständigt ylade och växlade frenetisk med tydliga pauser och hände ingenting.

https://goo.gl/images/GHkHci

Jag trivs ganska bra med kvaliteten i Leafen, även de som är monterade i England. Det är inget som skramlar och åkkomforten känns mjuk.
_________________
Nissan Leaf Tekna 2012
Beställd: Hyundai Ioniq electric comfortECO 2018
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsL
Elbilsguru


Registreringsdatum: 11 november 2014
Inlägg: 1639

InläggPostat: 2018-03-16 11:38:18    Rubrik: Svara med citat

Så när beställer du en? Wink

Nej, så här är det alla här har vant sig och vet vad de får. Nissan Leaf har låg upplevde kvalité, åtminstone i jämförelse med inköpspriset. Men den faktiska kvalitén är väldigt hög då de i princip inte går sönder.

Sen är det ju så att även om inköpspriset är högt så är totalkostnaden låg. Så om du ska jämföra med en bil så bör det bli en Nissan Micra eller liknade och då är Leafen betydligt bättre.
_________________
Nissan Leaf 30 kWh.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1717
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2018-03-16 11:39:28    Rubrik: Svara med citat

Att Leaf känns som en billig bil har vi ältat i åratal, men om man smetar den full med utrustning känns den acceptabelt prisvärd ändå, givet de lägre rörliga kostnaderna. Specca läderklädsel, LED-ljus, Bose ljud (Harman Kardon) och autopilot i en Mercedes b/c-klass och se vad som står på sista raden.
_________________
Nissan Leaf Tekna -14
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nissan Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 42, 43, 44  Nästa
Sida 39 av 44

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.12 sekunder att ladda.