Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Hyundai Ioniq
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Hyundai
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
mojo
Nyfiken


Registreringsdatum: 12 november 2017
Inlägg: 9
Ort: Västerås

InläggPostat: 2018-03-06 15:36:36    Rubrik: Svara med citat

[quote="LarsL"][quote="plutoorjan"]

Jodå... Ioniqen är smartare än så.
Även om du har satt ”Noll Regen”, så får du regen vid vanlig broms med pedalen. Du kan få ännu hårdare regen vid bruk av pedalen jämfört med det högsta läget på vanliga regen-läget.[/quote]

Okej som på Leaf då.[/quote][quote]

Jo bromspedalen ger regen ända fram till sista metrarna när man stannar, då används mek. broms. Om man bromsar så hårt att max regen inte räcker till anänds mek. broms, jag upplever inte att det är någon mjuk övergång till mek. bromsar i det fallet, man märker tydligt när det händer. Inga "normala" inbromsningar kommer att använda mek. bromsarna.
Som sagt, jag tycker jag hittat ett sätt att köra bilen som är maximalt flexibelt med bara de båda pedalerna och som passar mig väldigt bra.
Kan väl tillägga att när det är trafik och man behöver följa tempot så använder jag den adaptiva farthållaren. Den gillar jag också.
_________________
/Morgan
Blå Ioniq Electric ComfortEco
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
mrMagoo
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juni 2006
Inlägg: 1236
Ort: Falköping

InläggPostat: 2018-03-06 19:51:44    Rubrik: Svara med citat

Lägg i neutral emellanåt och bromsa rent skivorna, dom kommer efter ett par år antagligen annars att se ut som skivorna i bak på vissa andra bilar.
_________________
Elbilsägare gör det med spänning.
Åker Ionic men Sysslar med elfordon av alla slag
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
mojo
Nyfiken


Registreringsdatum: 12 november 2017
Inlägg: 9
Ort: Västerås

InläggPostat: 2018-03-07 07:47:45    Rubrik: Svara med citat

Jo mrMagoo, jag har insett att jag behöver göra det. Så gjorde jag även med min förra bil, Mazda 3 diesel, friläge och några hårda inbromsningar då och då.
_________________
/Morgan
Blå Ioniq Electric ComfortEco
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
el<$
Forumstammis


Registreringsdatum: 01 juli 2014
Inlägg: 868

InläggPostat: 2018-03-11 14:43:08    Rubrik: Svara med citat

Laddar 65kW (max) mha en 150kW CCS laddare.
https://youtu.be/XIe7SNyLAdQ
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsA
Forumstammis


Registreringsdatum: 08 februari 2016
Inlägg: 315
Ort: Rögla

InläggPostat: 2018-03-11 23:31:20    Rubrik: Svara med citat

Läst på forum att den klarar max 175A vid DC laddning och att man kan få ut max 70 kW så som nuvarande 100-150 kW laddstolpar är uppbyggda.

Tror att vissa av Teslas superladdare kan ge max 480 V och ca 300 A, dvs 145 kW .

Mer amper till elbilarna Razz
_________________
BMW i3rex -15
Leaf LE40 -18
fd Leaf24 -15
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
bjn
Elbilsguru


Registreringsdatum: 20 december 2011
Inlägg: 1005
Ort: Vänersborg

InläggPostat: 2018-03-14 12:51:50    Rubrik: Svara med citat

Tesla har väl inte någon bil med 480VDC så den effekten, om möjlig, används väl inte.
_________________
Renault Clio Electrique -97 med 24kWh Leaf-batteri
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Lator
Elbilsguru


Registreringsdatum: 07 april 2007
Inlägg: 1205
Ort: Frösön

InläggPostat: 2018-03-14 17:07:40    Rubrik: Svara med citat

bjn skrev:
Tesla har väl inte någon bil med 480VDC så den effekten, om möjlig, används väl inte.

Stämmer. Max brukar ligga på 120A (i bästa fall).
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1389
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-03-14 20:32:14    Rubrik: Svara med citat

Lator skrev:
bjn skrev:
Tesla har väl inte någon bil med 480VDC så den effekten, om möjlig, används väl inte.

Stämmer. Max brukar ligga på 120A (i bästa fall).


Bra att någon har koll, jag bara kör och njuter av att den laddar hyfsat snabbt.
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 736
Ort: Gbg

InläggPostat: 2018-03-20 21:19:28    Rubrik: Svara med citat

Spekuleras i en batteri-uppgradering till 39,2 kWh.
https://pushevs.com/2018/03/20/hyundai-ioniq-electric-sales-drop-in-february/
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Hyundai Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Sida 13 av 13

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.06 sekunder att ladda.