Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Batterierna på en beg outlander phev 2014?

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Mitsubishi
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Cargo
intresserad


Registreringsdatum: 08 januari 2017
Inlägg: 31

InläggPostat: 2017-04-26 16:29:34    Rubrik: Batterierna på en beg outlander phev 2014? Svara med citat

Halloj,

Då jag är lite nedstämd efter att få veta att min beställda Hyundai ioniq electric blir väldigt försenad så har jag bestämt att hoppa av och sikta in mig på PHEV.
Vår andra bil som behövs efter nyår blir förmodligen nya leaf om priset blir rätt Smile

Nog om det för tusan.
Tänkte kolla om det är någon som kör en mitsubishi outlander phev 2014 som kan berätta hur batterierna står sig?
Har räckvidden minskat osv.
Berätta gärna vad ni vet och fyll på med eran egen känsla om bilen.

/Martin
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
gazpoz
Passiv


Registreringsdatum: 25 januari 2015
Inlägg: 2

InläggPostat: 2017-06-26 05:40:20    Rubrik: Svara med citat

Jag har haft min i snart tre år och har inte märkt någon degradering.
Viktigt att veta är att jag "snål-laddar" med 6A hemma och 16A på jobbet.
Vad jag vet mår batterierna bäst av att laddas med lägre ström över längre tid. Jag har väldigt sällan snabbladdat (400v/50A).
_________________
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1212
Ort: Örebro

InläggPostat: 2017-06-26 14:16:26    Rubrik: Svara med citat

Den kan inte ladda med mer än enfas 14A AC. Våran hade gått 14000mil när vi sålde den, ingen minskning av den löjligt korta räckvidden. Motorn hoppar igång om du vill accelerera fortare än 23sek upp till 100 ca halv gas, motorn hoppar igång om du vill ha lite lagom värme i kupén, motorn går alltid om det är under - 14. Bilen får ha dragkrok. Har man under 3mil att åka innan varje laddning samt orkar modellera lite med kupevärmen, då kan detta vara ett bra alternativ.
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Mitsubishi Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.05 sekunder att ladda.