Föregående ämne :: Nästa ämne |
Författare |
Meddelande |
Outlander Passiv
Registreringsdatum: 21 november 2015 Inlägg: 1 Ort: Örebro
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Henke2 Elbilsguru

Registreringsdatum: 21 oktober 2013 Inlägg: 3205 Ort: Ljungby
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
AS1 Elbilsguru
Registreringsdatum: 25 juli 2011 Inlägg: 1484 Ort: Örebro
|
Postat: 2015-11-22 05:57:36 Rubrik: |
|
|
Om du inte har tid att bygga en egen, så skulle jag gå på alternativ 3. Jag har 2 olika modeller från det företaget och har ännu ej stött på problem. Det viktiga tycker jag är att man köper med 3 fas så att man förbereder för vettig laddning i framtiden, gärna med 32A men nedsäkrad till 16A. _________________ Model S
BMW i3
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
mhacker intresserad
Registreringsdatum: 03 augusti 2015 Inlägg: 17 Ort: Hindås
|
Postat: 2015-11-23 17:10:57 Rubrik: |
|
|
Finns det någon schysst byggbeskrivning nånstans på forumet?
Henke2 skrev: | Bygg egen för under 1000kr |
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
Henke2 Elbilsguru

Registreringsdatum: 21 oktober 2013 Inlägg: 3205 Ort: Ljungby
|
Postat: 2015-11-23 18:02:16 Rubrik: |
|
|
mhacker skrev: | Finns det någon schysst byggbeskrivning nånstans på forumet?
Henke2 skrev: | Bygg egen för under 1000kr |
|
Finns på forumet, folk får väl fylla på med länkar. Jag visar vad jag kört på och som funkar bra. Man kan välja flera olika sätt att ställa laddströmmen lite beroende på hur man mår bäst av.
Elektroniken är så liten att du egentligen inte behöver en wallbox utan du ansluter din kabel till ett uttag som är dimensionerat efter din laddström och anslutet via jordfelsbrytare. Många väljer att göra kabeln mobil så man kan använda den på div laddstolpar
https://github.com/kortas87/simple-evse/wiki
http://www.ev-power.eu/Electric-Cars/EVSE-kit-for-EV-charging-station.html _________________ http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
|
|
Till överst på sidan |
|
 |
|