Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Hyundai Kona 2018 50 kWh
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Hyundai
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
jilldris
intresserad


Registreringsdatum: 26 november 2011
Inlägg: 22

InläggPostat: 2018-07-25 20:00:30    Rubrik: Svara med citat

Kommer Kona ha appsupport i Europa?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsA
Forumstammis


Registreringsdatum: 08 februari 2016
Inlägg: 402
Ort: Rögla

InläggPostat: 2018-07-25 20:39:30    Rubrik: Svara med citat

Kona imponerar vid norskt test http://elbil.no/test-av-hyundai-kona-ev-vanskelig-a-fa-tomt-batteriet/. Bullkig som Leafen men förbrukar ca 15% mindre vid ca 70 km/h
_________________
Leaf LE40 -18
Hyundai Ioniq ev -19
Solel 5,4 kW & batt. 6 kWh
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1483
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-07-25 21:49:56    Rubrik: Svara med citat

Anders skrev:
Kona-Tesla-racet pågår via livestreaming hela dagen idag, kan troligen ses upplagd som video i morgon på Teslabjörns video-kanal.
https://www.youtube.com/watch?v=ZImMaFq15cQ
https://www.youtube.com/user/bjornnyland/videos

TopGear skriver ju numera "neutralt" om elbilar, och ger "the verdict" 9 av 10, bättre än Leaf´s 8 av tio...
https://www.topgear.com/car-reviews/hyundai/kona/150kw-premium-64kwh-5dr-auto/first-drive
https://www.topgear.com/car-reviews/nissan/leaf


Vem vann?
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 987
Ort: Gbg

InläggPostat: 2018-07-26 02:05:52    Rubrik: Svara med citat

Med fler (och fungerande...) CCS 175 kW-laddare vore det ”game over” för Tesla X, racet blev (konstigt nog, kan tyckas) oavgjort ! Den stora fina och marknads-ledande Tesla Model X P90DL kan man säga har (äntligen) fått nämnvärd räckvidds-konkurrens, inte i samma storlek och prestanda-klass på något vis, men specifikt i räckvidd och pris, man får 3,6 st Kona för en Tesla X, som tar sig fram på långa sträckor lika smidigt och fort.

Kona´n behövde bara ladda två gånger (á ca 50 minuter) på totala sträckan ca 100 mil, medelst vanliga CCS 50-kW-laddare, som gav ca 45 kW i snitt, betänk en 175 kW-laddare som kan ge 100 kW (motsvarande laddning som Tesla´n får).., då hade Kona´n vunnit med god marginal !
Teslabjörn avser testa denna 100 kW snabbladdning imorgon.

Tesla´n behövde stanna och ladda 5 gånger, den har förvisso mer batterier än Kona´n men förbrukar desto mer. Tesla Model 3 (Long range) som förbrukar mkt mindre än X skulle troligen vända matchen till Tesla´s fördel, även om Kona´n fick använda 175-kW-laddare, men Tesla´n är i ett högre prisläge, och räckvidden i den billigaste Standard range-3-modellen är ändock kortare än Kona´n, samtidigt dyrare, på något vis olika klasser, svårare att jämföra rakt av.

Men som Teslabjörn´s slutord; ”good shit”...

Övrigt:
Godkänd körkomfort (100 mil).
Snittförbrukning 1,38 kWh/mil.
Startpris Kona 326.000 NOK (Tesla X 1,2 milj NOK).
https://youtu.be/R6_BF1na3Tw
https://www.hyundai.no/modeller/kona-electric/
https://www.tesla.com/sv_SE/modelx/design

Edit:
Prislappen för Tesla X i Norge är 862.000 NOK (100 kWh), motsvarar 2,6 st Kona64 (inte 3,6 st).
https://www.tesla.com/no_NO/modelx/design
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤


Senast ändrad av Anders den 2018-07-26 20:13:32, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
LarsA
Forumstammis


Registreringsdatum: 08 februari 2016
Inlägg: 402
Ort: Rögla

InläggPostat: 2018-07-26 06:55:17    Rubrik: Svara med citat

Känns som att Hyundai med sin Kona har uppnått en mycket bra kombination mellan batteri storlek och förbrukning. Björn tyckte den gick för långt mellan laddningar, så hade det inte varit tävling hade han stannat minst en till två gånger mer och därmed fått kortare stopp.
Hoppas i min enfald att det inte påverkar prissättningen i Sverige negativt.
_________________
Leaf LE40 -18
Hyundai Ioniq ev -19
Solel 5,4 kW & batt. 6 kWh
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1575

InläggPostat: 2018-07-26 07:38:50    Rubrik: Svara med citat

Ja konan imponerar men jag vill även påtala dess mindre bra sidor

- trång kupe, både fram och bak.
- litet bagage
- saknar app support
- plastig inredning
- dyr för sin storlek
- verkar vara högt vägljud(som ioniq)

Och ärligt, vem behöver 50 mils räckvidd på en laddning?
Taxichaufförer som kör långresor och teslabjørn som kör nimber eller andra lånresenärer.
Gissar att 95% av befolkningen inte har nytta av så lång räckvidd.

En oinsatt Svensson som ska köpa sin första elbil och brukar köra ~5mil per dag/1825mil per år, dom tror säkert att 50 mils räckvidd behövs.
Jag tycker det känns onödigt/osmart att köra runt på så stort pack som aldrig kommer till nytta.
Men det kanske blir som hästkraftskriget på 1900 talet, räckvidden på sin nya bil blir något man vill berätta för grannen...
_________________
Model 3
Köpa Tesla med 1500km gratis supercharging?
https://ts.la/magnus93984
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1957
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2018-07-26 08:02:26    Rubrik: Svara med citat

50 mils räckvidd öppnar för att folk som inte har laddning hemma skall kunna köra elbil. Man åker och veckohandlar på lidl och sedan har man ström hela veckan. Cool

Frågan är bara om man får med sig veckohandlingen hem med det lilla bagaget. Barnvagnen får man då lämna hemma...
_________________
Outlander PHEV -17
Tidigare Nissan Leaf Tekna -14
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2599
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-07-26 08:13:38    Rubrik: Svara med citat

Leaf skrev:
Ja konan imponerar men jag vill även påtala dess mindre bra sidor

- trång kupe, både fram och bak.
- litet bagage
- saknar app support
- plastig inredning
- dyr för sin storlek
- verkar vara högt vägljud(som ioniq)

Och ärligt, vem behöver 50 mils räckvidd på en laddning?
Taxichaufförer som kör långresor och teslabjørn som kör nimber eller andra lånresenärer.
Gissar att 95% av befolkningen inte har nytta av så lång räckvidd.

En oinsatt Svensson som ska köpa sin första elbil och brukar köra ~5mil per dag/1825mil per år, dom tror säkert att 50 mils räckvidd behövs.
Jag tycker det känns onödigt/osmart att köra runt på så stort pack som aldrig kommer till nytta.
Men det kanske blir som hästkraftskriget på 1900 talet, räckvidden på sin nya bil blir något man vill berätta för grannen...


Men vänta nu! Räckvidd är det man vill ha kallaste vinterdagar när sannolikheten är störst att laddhybriden blockerar dem få ladduttag och snabbladdare som finns i Sverige och man vill ta sig med familj oftast helg dagar eller rusnings timme utan att behöva köa för laddare… det skulle vara en annan femma om varje bränsle station i Sveriga hade 2-3 laddare som dem har 2-3 pumpar, då skulle jag förmodligen ha Soul EV 30… livet hade varit bekväm med Leaf 40 för mig men också komplicerad bara pga. saknande av tillgängligt uttag… just då Kona 60, Leaf 60 eller Niro 60 betyder mycket som familj transport fordon…

Hyundai komfort och ljud nivå är lite sämre än hos konkurrenterna, där har dem förbättrings potential, men köper man Hyundai och kör i södra EU med mycket finare asfalt som inte är räfflad med dubbar så låter bilarna betydligt bättre…

Återstår att se hur prissätter Hyundai sin Kona Electric eftersom deras strategi är att introducera sist i Sverige plus att priset kan vara höjd med bonus-malus siffran lika som Ioniq… galen
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
MH
Forumstammis


Registreringsdatum: 14 juni 2017
Inlägg: 594

InläggPostat: 2018-07-26 09:29:36    Rubrik: Svara med citat

Är det så att de vill lansera Kia Niro EV i Sverige före Hyunidai Kona?? Hörde något om att Kia var stora i Sverige.
_________________
Kör ett e-nv200 skåp från 2015

Snabbladda.nu - alla snabbladdare på samma ställe!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1575

InläggPostat: 2018-07-26 09:43:07    Rubrik: Svara med citat

Säg 30mil på vintern, vem behöver det dagligen.
Numera finns det ju laddare på väldigt många platser och det kommer bli fler, så stort batteri blir ännu mindre viktigt.
Men många vill väl ha stort pack ifall att.
Hoppas Kona39 får ett attraktivare pris
Fast jag tror Kia Niro blir en bättre bil.
_________________
Model 3
Köpa Tesla med 1500km gratis supercharging?
https://ts.la/magnus93984
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1483
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-07-26 09:51:19    Rubrik: Svara med citat

Anders skrev:
Med fler (och fungerande...) CCS 175 kW-laddare vore det ”game over” för Tesla X, racet blev (konstigt nog, kan tyckas) oavgjort ! Den stora fina och marknads-ledande Tesla Model X P90DL kan man säga har (äntligen) fått nämnvärd räckvidds-konkurrens, inte i samma storlek och prestanda-klass på något vis, men specifikt i räckvidd och pris, man får 3,6 st Kona för en Tesla X, som tar sig fram på långa sträckor lika smidigt och fort.

Kona´n behövde bara ladda två gånger (á ca 50 minuter) på totala sträckan ca 100 mil, medelst vanliga CCS 50-kW-laddare, som gav ca 45 kW i snitt, betänk en 175 kW-laddare som kan ge 100 kW (motsvarande laddning som Tesla´n får).., då hade Kona´n vunnit med god marginal !
Teslabjörn avser testa denna 100 kW snabbladdning imorgon.

Tesla´n behövde stanna och ladda 5 gånger, den har förvisso mer batterier än Kona´n men förbrukar desto mer. Tesla Model 3 (Long range) som förbrukar mkt mindre än X skulle troligen vända matchen till Tesla´s fördel, även om Kona´n fick använda 175-kW-laddare, men Tesla´n är i ett högre prisläge, och räckvidden i den billigaste Standard range-3-modellen är ändock kortare än Kona´n, samtidigt dyrare, på något vis olika klasser, svårare att jämföra rakt av.

Men som Teslabjörn´s slutord; ”good shit”...

Övrigt:
Godkänd körkomfort (100 mil).
Snittförbrukning 1,38 kWh/mil.
Startpris Kona 326.000 NOK (Tesla X 1,2 milj NOK)
https://youtu.be/R6_BF1na3Tw
https://www.hyundai.no/modeller/kona-electric/
https://www.tesla.com/sv_SE/modelx/design



Jag vill på inget sätt förringa Kona imponerande förbrukning, men att dom använde en X med P konfiguration tycker jag var synd. Det hade ju varit bättre om dom kört en X 90D istället, den har ju en mer normal förbrukning.
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2599
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-07-26 11:39:59    Rubrik: Svara med citat

MH skrev:
Är det så att de vill lansera Kia Niro EV i Sverige före Hyunidai Kona?? Hörde något om att Kia var stora i Sverige.


Kia i Sverige har såld 12194 bilar första halvåret, Hyundai bara 3614st... KIA Sverige är KIA Motors EU GmbH ägd medan Hyundai ingår i holding Group... så Hyundai bilar passerar minst en till mellan hand innan dem ses på Svenska marknaden och därför prissättningen är annorlunda med markant konstigt attityd där man prioriterar enl. vad finansierings styrelse beslutar... därför har man 2 olika möjlighet som privat köpare och aldrig ser marknadens nyheter från Hyundai först, dem ses sist alltid... Rolling Eyes

Kia Motors Sverige har vuxit enormt och redan passerat Mercedes samt är nära att köra förbi BMW, så fort dem introducerar nya 48V diesel-hybrider och Niro EV så blir det ännu mer kick eftersom Toyota med sin 1999 politik och modell utbud snart tappar ännu mer privata kunder som flyttar till KIA... galen

Marknader som Norge där KONA introduceras först kommer att få försprång i beställnings kö så det kan vara brist med tillgång av Kona electric och kan resultera i lite högre pris... synnd att vi ser bara "leftovers" i Hyundai salongerna... hade Ioniq kostat i Sverige som i Norge 333tkr - 60 (247.900NOK) då skulle hälften av oss här på forumet ägd en sån, eller hur?
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
LarsL
Elbilsguru


Registreringsdatum: 11 november 2014
Inlägg: 1780

InläggPostat: 2018-07-26 12:18:04    Rubrik: Svara med citat

Kona är för liten och det är väldigt synd och konstigt att de valt att gå den vägen. De hade kunnat göra bilen lika stor som Santa Fe och haft en riktigt bra bil.

Nej, man behöver inte 50 mils räckvidd. Men gemene man kommer tro det under ett antal år framåt så då kommer det sådana bilar.
_________________
Nissan Leaf 30 kWh.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3135
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2018-07-26 12:45:38    Rubrik: Svara med citat

Nyland mätte bakluckan på Kona. Om jag inte minns helt fel så var bagaget samma som på Leaf med sätena uppe men ca 15cm kortare med fällda säten.

Det innebär rimligtvis att baksätet är mycket mindre på Kona.
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2599
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-07-26 13:50:55    Rubrik: Svara med citat

Henke2 skrev:
Nyland mätte bakluckan på Kona. Om jag inte minns helt fel så var bagaget samma som på Leaf med sätena uppe men ca 15cm kortare med fällda säten.

Det innebär rimligtvis att baksätet är mycket mindre på Kona.


8

https://assets.ctfassets.net/lanby4dmv0sh/XmzmTadUkKuI64SsmGYSs/1125d225fb4246e31c8087271f60d035/HY1806_KONA_EV_Produktfakta.pdf


----------------bagage------nerfälld------längd-----bredd
KONA-----------332---------1114--------4180------1800

LEAF------------435---------1176--------4490------1840


Kona = supermini = Zoe, Clio, Polo, Fiesta, i20, Micra... päron...
Leaf = kompakt = Golf, Megane, Focus, Ceed, i30... äpple...
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3135
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2018-07-26 17:35:42    Rubrik: Svara med citat

elfi skrev:
Henke2 skrev:
Nyland mätte bakluckan på Kona. Om jag inte minns helt fel så var bagaget samma som på Leaf med sätena uppe men ca 15cm kortare med fällda säten.

Det innebär rimligtvis att baksätet är mycket mindre på Kona.


8

https://assets.ctfassets.net/lanby4dmv0sh/XmzmTadUkKuI64SsmGYSs/1125d225fb4246e31c8087271f60d035/HY1806_KONA_EV_Produktfakta.pdf


----------------bagage------nerfälld------längd-----bredd
KONA-----------332---------1114--------4180------1800

LEAF------------435---------1176--------4490------1840


Kona = supermini = Zoe, Clio, Polo, Fiesta, i20, Micra... päron...
Leaf = kompakt = Golf, Megane, Focus, Ceed, i30... äpple...


Vet inte vad 1176 är för mått. Vi pratar måttband från tröskeln bak till sätet uppfällt eller tröskel till framstolens ryggstöd när baksätet är fällt.

Leaf är större än man kan tro, Kona 10cm mindre hjulbas än Leaf och de 10 centimeterna verkar vara tagna i baksätet om man skall tro på måttbandet.
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2599
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-07-26 19:12:15    Rubrik: Svara med citat

Henke det är officiella siffror, man pratar första 2 siffror typ 1114 i liter...

Leaf är 210mm längre och har ca.100 Liter mer i bagage... hjulbas är ganska ointressant det påverkar bara komfort samt väghållning och möjlighet att smartare använda utrymme ... jag som fordonstekniker ser på 2 bilar som spelar i olika klasser där ena är fantastisk för 2 vuxna + små barn och andra riktar sig mot bredare publik...

Jag kan understryka att typ i Kroatien super mini klassen idag är vad Golf klasen hade varit på 90-talet... mindre bilar är mer attraktiva och fler köpare söker smart förpackade fordon, det sagt kan Kona i verkligheten vara gårdagens Golf fast enl. dags normer är prick under... Kona ska säljas som smör säkert... Wink
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1483
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-07-26 19:15:26    Rubrik: Svara med citat

elfi skrev:
Henke det är officiella siffror, man pratar första 2 siffror typ 1114 i liter...

Leaf är 210mm längre och har ca.100 Liter mer i bagage... hjulbas är ganska ointressant det påverkar bara komfort samt väghållning och möjlighet att smartare använda utrymme ... jag som fordonstekniker ser på 2 bilar som spelar i olika klasser där ena är fantastisk för 2 vuxna + små barn och andra riktar sig mot bredare publik...

Jag kan understryka att typ i Kroatien super mini klassen idag är vad Golf klasen hade varit på 90-talet... mindre bilar är mer attraktiva och fler köpare söker smart förpackade fordon, det sat sagt kan Kona i verkligheten vara gårdagens Golf fast enl. dags normer är prick under... Kona ska säljas som smör säkert... Wink


Då skulle dom åka i3, smidigaste bilen, trefasladdning, samt väldigt pigg för att matcha det sydligare körsättet.
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3135
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2018-07-26 19:33:45    Rubrik: Svara med citat

elfi skrev:
Henke det är officiella siffror, man pratar första 2 siffror typ 1114 i liter...

Leaf är 210mm längre och har ca.100 Liter mer i bagage... hjulbas är ganska ointressant det påverkar bara komfort samt väghållning och möjlighet att smartare använda utrymme ... jag som fordonstekniker ser på 2 bilar som spelar i olika klasser där ena är fantastisk för 2 vuxna + små barn och andra riktar sig mot bredare publik...

Jag kan understryka att typ i Kroatien super mini klassen idag är vad Golf klasen hade varit på 90-talet... mindre bilar är mer attraktiva och fler köpare söker smart förpackade fordon, det sagt kan Kona i verkligheten vara gårdagens Golf fast enl. dags normer är prick under... Kona ska säljas som smör säkert... Wink


Aha, nä mäta liter eller ens exakta mått är svårt. Tittar man in i en Leaf 13-17 så är det ju inte självklart vad man mäter som bredd. Men typ en meter, det hade kona också. Mätt vad man får in för ikeapaket på längden så var det samma med ryggstöden uppe och 15cm mer i Leaf.

Kanske kan Björn stapla banankartonger i Kona också.
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2599
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-07-26 19:46:54    Rubrik: Svara med citat

AS1 skrev:
elfi skrev:
Henke det är officiella siffror, man pratar första 2 siffror typ 1114 i liter...

Leaf är 210mm längre och har ca.100 Liter mer i bagage... hjulbas är ganska ointressant det påverkar bara komfort samt väghållning och möjlighet att smartare använda utrymme ... jag som fordonstekniker ser på 2 bilar som spelar i olika klasser där ena är fantastisk för 2 vuxna + små barn och andra riktar sig mot bredare publik...

Jag kan understryka att typ i Kroatien super mini klassen idag är vad Golf klasen hade varit på 90-talet... mindre bilar är mer attraktiva och fler köpare söker smart förpackade fordon, det sat sagt kan Kona i verkligheten vara gårdagens Golf fast enl. dags normer är prick under... Kona ska säljas som smör säkert... Wink


Då skulle dom åka i3, smidigaste bilen, trefasladdning, samt väldigt pigg för att matcha det sydligare körsättet.


Jag vet vad du menar, men... pengarna och inköpspris är problemet... där handlar folk helst begagnade import från Tyskland som har redan tappat i värde mycket...

Vi var där och kom tillbaka för 10 dagar sedan... Kona EV kan beställas, inköpspris "kontant" ful utrustade bil kostar 360' svenska... då röker man supermiljöbilspremien men ärligt talat då har man säkert sparad en hel del mot vad samma bil skulle kosta på hemma plan... galen

https://hyundai.hr/wp-content/uploads/2018/04/Hyundai_KONA-ELECTRIC_CJENIK_A4_lipanj_2018_verzija_31.pdf

Kroat i mig skriker bara: "vänta!"
"Gör inget, Kona 60 i massa olika kostymer kommer med bättre erbjudande snabbare än du tror... Laughing"
Gener... galen
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Hyundai Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Nästa
Sida 7 av 13

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.11 sekunder att ladda.