Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Testkört och provpackat Hyundai Ioniq electric
Gå till sida 1, 2  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Hyundai
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Cargo
Aktiv


Registreringsdatum: 08 januari 2017
Inlägg: 68

InläggPostat: 2017-01-08 15:57:27    Rubrik: Testkört och provpackat Hyundai Ioniq electric Svara med citat

Jag har under trettonhelgen provkört Ioniq electric.
Fick låna den utav Bilia i Segeltorp i 2 dygn, en bra deal.

Anledning till provkörningen var för att dels testa om elbil är något för min familj samt för att se vad Ioniq har att ge.
Vi får en liten knodd inom någon vecka så ville provpacka bilen med en barnvagn. Lite bilder kommer längre ner.

Vi börjar med hur bilen kändes.
Bra, eller jättebra är nog svaret. Bilen känns välbyggd och sätena är sköna.
Bilen jag lånade var instegsmodellen, men den är riktigt utrustad redan här.
Det man kan sakna är läderklädsel, ledlampor och möjligen parkeringssensorer fram. Dessa saker finns i de övriga två tillvalsnivåerna ihop med lite annat.
Autopilot och lineassist funkade fin fint.

Kördata:
Körde från oss i nacka till Sillekrog som ligger rätt nära Nyköping. Okq8 har nämligen gratis snabbladdning där så det passade bra.
Det rör sig nästan om enbart motorväg men lite 40-80 i början av resan ut från nacka/sthlm.
Resan är på 7.5 mil enkel resa.

Nacka -> Sillekrog.
* bilen står i kallgarage, typ +4 och ingen förvärmning.
* - 8 grader ute.
* heat på i bilen och 22 grader i kupén. I början även stol och rattvärme.
* Snitthastighet 95km/h
* Snittförbrukning 1.93kw/mil
Jag körde till Sillekrog precis så som jag skulle kört med min dieselbil. Så inget hålla igen och långa stunder låg jag i 120km/h.

Sillekrog - > Nacka
* bilen laddas i 35 minuter, ingen förvärmning innan ny avfärd.
* - 4 grader
* samma värme i kupén som ditresan.
* snitthastighet 86km/h
* Snittförbrukning 1.6kw/h
Den här gången körde jag farthållare på 110km/h men hade som plan att hitta en lastbil att glida bakom. Ont om dom men hittade en mindre lastbil som jag låg bakom i drygt 3-4 mil men han körde bara i 85km/h vilket såklart bara det bidrar till lägre förbrukning.

Ni som kört mycket mer elbil än mig, hur känns dessa siffror?
Klart är ju att förbrukningen första milen med kall bil sabbar siffrorna.
Direkt när bilen kör i kallt och ingen förvärmning så låg AC på över 4 kw för att sedan hitta ner till mellan 1.3 - 1.8 typ.

Utrymme:
Här kommer lite bilder på när vi provpackade Ioniq electric med barnvagn.
Det går att packa lite olika såklart men effektivast var med chassit ståendes på sidan. Då fick vi in chassi, liggdel, kabinväska och en matpåse. Går säkert att knöla in lite mer om det inte är allt för skrymmande. Smile








[/url][/b][/u]
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3124
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2017-01-08 17:21:56    Rubrik: Re: Testkört och provpackat Hyundai Ioniq electric Svara med citat

Bra info!

Cargo skrev:
Klart är ju att förbrukningen första milen med kall bil sabbar siffrorna.


Klart det skall räknas in. Det om något är ju jätteviktigt att ta med.

Cargo skrev:

Nacka -> Sillekrog.
* bilen står i kallgarage, typ +4 och ingen förvärmning.
* - 8 grader ute.
* heat på i bilen och 22 grader i kupén. I början även stol och rattvärme.
* Snitthastighet 95km/h
* Snittförbrukning 1.93kw/mil
Jag körde till Sillekrog precis så som jag skulle kört med min dieselbil. Så inget hålla igen och långa stunder låg jag i 120km/h.


Här hade en Leaf dragit 2.4kWh/mil ungefär. Vinterhjul, riktiga 120km/h och -8grader ute.

Cargo skrev:


Sillekrog - > Nacka
* bilen laddas i 35 minuter, ingen förvärmning innan ny avfärd.
* - 4 grader
* samma värme i kupén som ditresan.
* snitthastighet 86km/h
* Snittförbrukning 1.6kw/h
Den här gången körde jag farthållare på 110km/h men hade som plan att hitta en lastbil att glida bakom. Ont om dom men hittade en mindre lastbil som jag låg bakom i drygt 3-4 mil men han körde bara i 85km/h vilket såklart bara det bidrar till lägre förbrukning.


Leaf kommer inte under 1.8kWh med vinterhjul hur du än gör *typ*. 110km/h ger över 2kWh/mil och normal körning i 86km/h i snitt (pendling 5+5mil) ger 1.85kWh/mil.


Skall vi lita på våra mätdata så verkar ioniq dra typ 20% mindre än Leaf. Det är väl inte helt orimligt med tanke på att Leaf är en gammal häck med högt luftmotstånd.
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TommyÅ
Nyfiken


Registreringsdatum: 28 december 2016
Inlägg: 6

InläggPostat: 2017-01-11 17:41:43    Rubrik: Svara med citat

Kör Kia Soul... pendlar 6+6 mil, vinterdäck snittar 90 km/t och den ligger på drygt 1.9kw/mil. Sjunker något om jag smyger ner till 80km/t så 1,6 för Ioniq är riktigt bra. Kommer 12-13 mil i 90 farten o sänker jag till 70-80 kommer jag med lite tur ( utan för mkt övrig elektronik på)15 mil innan laddkabeln måste i Smile
Var sugen på att vänta på Ioniq men det fick bli Kian iaf Smile
_________________
Kia Soul EV -the soul of EV
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Elmil
Elektrisk


Registreringsdatum: 15 mars 2015
Inlägg: 213
Ort: Smedjebacken

InläggPostat: 2017-01-11 19:07:45    Rubrik: Svara med citat

TommyÅ skrev:
Kör Kia Soul... pendlar 6+6 mil, vinterdäck snittar 90 km/t och den ligger på drygt 1.9kw/mil. Sjunker något om jag smyger ner till 80km/t så 1,6 för Ioniq är riktigt bra. Kommer 12-13 mil i 90 farten o sänker jag till 70-80 kommer jag med lite tur ( utan för mkt övrig elektronik på)15 mil innan laddkabeln måste i Smile
Var sugen på att vänta på Ioniq men det fick bli Kian iaf Smile

Välkommen till den lilla Soul-klubben! Wink
_________________
Soul EV -19
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TommyÅ
Nyfiken


Registreringsdatum: 28 december 2016
Inlägg: 6

InläggPostat: 2017-01-11 19:21:14    Rubrik: Svara med citat

Tack Smile
_________________
Kia Soul EV -the soul of EV
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
apkungen
Elektrisk


Registreringsdatum: 09 september 2015
Inlägg: 123

InläggPostat: 2017-01-13 08:36:57    Rubrik: Re: Testkört och provpackat Hyundai Ioniq electric Svara med citat

Henke2 skrev:
Bra info!

Cargo skrev:
Klart är ju att förbrukningen första milen med kall bil sabbar siffrorna.


Klart det skall räknas in. Det om något är ju jätteviktigt att ta med.

Cargo skrev:

Nacka -> Sillekrog.
* bilen står i kallgarage, typ +4 och ingen förvärmning.
* - 8 grader ute.
* heat på i bilen och 22 grader i kupén. I början även stol och rattvärme.
* Snitthastighet 95km/h
* Snittförbrukning 1.93kw/mil
Jag körde till Sillekrog precis så som jag skulle kört med min dieselbil. Så inget hålla igen och långa stunder låg jag i 120km/h.


Här hade en Leaf dragit 2.4kWh/mil ungefär. Vinterhjul, riktiga 120km/h och -8grader ute.

Cargo skrev:


Sillekrog - > Nacka
* bilen laddas i 35 minuter, ingen förvärmning innan ny avfärd.
* - 4 grader
* samma värme i kupén som ditresan.
* snitthastighet 86km/h
* Snittförbrukning 1.6kw/h
Den här gången körde jag farthållare på 110km/h men hade som plan att hitta en lastbil att glida bakom. Ont om dom men hittade en mindre lastbil som jag låg bakom i drygt 3-4 mil men han körde bara i 85km/h vilket såklart bara det bidrar till lägre förbrukning.


Leaf kommer inte under 1.8kWh med vinterhjul hur du än gör *typ*. 110km/h ger över 2kWh/mil och normal körning i 86km/h i snitt (pendling 5+5mil) ger 1.85kWh/mil.


Skall vi lita på våra mätdata så verkar ioniq dra typ 20% mindre än Leaf. Det är väl inte helt orimligt med tanke på att Leaf är en gammal häck med högt luftmotstånd.


Skulle säga att Leaf har större skillnad än så beroende på hastighet. I riktiga 120km/h, dvs 130 på leafs mätare så drar den upp emot 2,7kWh/mil är min erfarenthet.

Ligger man istället i 85 bakom en lastbil med hårt pumpade vinterdäck så hamnar man nog på 1,7kWh/mil ungefär, men ligger man så med Ioniq så drar den runt 1,3kWh/mil om bil o batteri är varmt och man ändå har igång värmen i bilen.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
artingu
Elektrisk


Registreringsdatum: 09 juni 2015
Inlägg: 117

InläggPostat: 2017-01-14 17:06:32    Rubrik: Svara med citat

för den som är van vid chademo, laddar det som ioniq har i samma hastighet? plus: jag kan ladda på stolpar mode3 typ2, tufft
minus: de är långsammare kanske?, vi brukar köra till uppsala <--> örebro och då vill man ju inte vänta 45 minuter vid varje paus.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsL
Elbilsguru


Registreringsdatum: 11 november 2014
Inlägg: 1778

InläggPostat: 2017-01-14 17:56:06    Rubrik: Svara med citat

artingu skrev:
för den som är van vid chademo, laddar det som ioniq har i samma hastighet? plus: jag kan ladda på stolpar mode3 typ2, tufft
minus: de är långsammare kanske?, vi brukar köra till uppsala <--> örebro och då vill man ju inte vänta 45 minuter vid varje paus.


CCS är samma som Chademo men med annan kontakt och protokoll. Jag har hört att Ioniq ska kunna ladda med 100kW, men också att det bara är 50kW(?). Hur som helst så ger laddarna oftast bara 35-45kW.
_________________
Nissan Leaf 30 kWh.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Joel80
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 november 2015
Inlägg: 190
Ort: Gävle

InläggPostat: 2017-01-15 08:36:30    Rubrik: Svara med citat

artingu skrev:
för den som är van vid chademo, laddar det som ioniq har i samma hastighet? plus: jag kan ladda på stolpar mode3 typ2, tufft
minus: de är långsammare kanske?, vi brukar köra till uppsala <--> örebro och då vill man ju inte vänta 45 minuter vid varje paus.


Uppsala - Örebro bör ju kunna funka fint utan laddning.. 170km. Skulle ni villa köra fort (120+) och det är regnigt eller kallt så att förbrukningen ökar lite kanske ni blir tvugna att stanna i 5-10 minuter som mest på snabbladdare i t.ex Västerås, inga 45minuter behövs för dom få extramil som då ev behövs.

Men skulle nog säga att sträckan Uppsala - Västerås i de flesta fall kommer vara helt möjliga att köra utan att ladda under färd.
_________________
Kör: V60 D5 TE -16 Summum, Driver support
Snart: Nissan Leaf 40kwh
Samt via jobbet: E-NV200 -16 24kwh
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
artingu
Elektrisk


Registreringsdatum: 09 juni 2015
Inlägg: 117

InläggPostat: 2017-01-16 04:19:05    Rubrik: Svara med citat

Jag gjorde Västerås --> uppsala igår, laddade till 70% och i Enköping redan inser jag att jag kommer inte hem. Cleverladdaren i Enköping var trasig (men var grön i uppladning.nu) så jag fick hanka mig tillbaka till västerås! Ladda 40 minuter, kunde sen åka hem. Smile kommer inte att sakna min 24 Leaf!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1933
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2017-01-16 06:32:00    Rubrik: Svara med citat

Hmm du hade inte kräm för 45km så du vände tillbaka 35km och laddade?
Hade det inte varit lättare och snabbare att åka till Max och ladda en halvtimme istället för att köra 70km extra och ladda i 40 minuter?
_________________
Outlander PHEV -17
Tidigare Nissan Leaf Tekna -14
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
artingu
Elektrisk


Registreringsdatum: 09 juni 2015
Inlägg: 117

InläggPostat: 2017-01-16 07:23:20    Rubrik: Svara med citat

Nu är vi ot här men jag har aldrig provat långsamladdning i nödsituationer. Det låter vettigt men skulle en halvtimme räckt?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1933
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2017-01-16 08:10:07    Rubrik: Svara med citat

Du får 20km räckvidd per timme på 16A, så om det var 10km som saknades är svaret "ja". Givetvis inte 10km i 110 med full värme men 55:an är hastighetsbegränsad till 90 mig veterligt.
_________________
Outlander PHEV -17
Tidigare Nissan Leaf Tekna -14
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
L. Mäkinen
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 februari 2014
Inlägg: 1305
Ort: Hjälsta

InläggPostat: 2017-01-16 11:18:07    Rubrik: Svara med citat

Det är 100 km/h några km mellan Litslena och Örsundsbro. Fast sen är det ju 70 bitvis...

Jag pratade med en Hyundaisäljare nyss som hade fått lära sig att en Ioniq går ungefär 20 mil när det är kallt ute. Jag trodde honom inte.
_________________
Kör Kia Optima PlugIn
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3124
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2017-01-16 11:55:32    Rubrik: Svara med citat

L. Mäkinen skrev:
Det är 100 km/h några km mellan Litslena och Örsundsbro. Fast sen är det ju 70 bitvis...

Jag pratade med en Hyundaisäljare nyss som hade fått lära sig att en Ioniq går ungefär 20 mil när det är kallt ute. Jag trodde honom inte.


Den dagen det finns bilar kan man ju prova, men då är det nog inte kallt längre heller å andra sidan.
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
eriksson25
Elektrisk


Registreringsdatum: 13 januari 2015
Inlägg: 258
Ort: Örebro

InläggPostat: 2017-01-16 12:02:37    Rubrik: Svara med citat

Henke2 skrev:
L. Mäkinen skrev:
Det är 100 km/h några km mellan Litslena och Örsundsbro. Fast sen är det ju 70 bitvis...

Jag pratade med en Hyundaisäljare nyss som hade fått lära sig att en Ioniq går ungefär 20 mil när det är kallt ute. Jag trodde honom inte.


Den dagen det finns bilar kan man ju prova, men då är det nog inte kallt längre heller å andra sidan.



Nästa helg så ska jag låna en Fredag till Måndag. Ska köra Örebro->Stockholm/Täby och hoppas på lagom väder -5 till -10. Sträckan är ganska precis 20mil med motorväg typ 95% av sträckan.

Jag tänkte hålla skyltat hastighet (med GPS) ena vägen, och sen lastbilscruisa andra vägen för att se hur räckvidden blir.

Ska bli mycket spännande och jag hoppas på 20mil, iallafall ena vägen.
_________________
Citroen Berlingo first electric -11 powered by venturi (såld)
Hyundai Ioniq
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Cargo
Aktiv


Registreringsdatum: 08 januari 2017
Inlägg: 68

InläggPostat: 2017-01-16 12:25:02    Rubrik: Svara med citat

eriksson25 skrev:
Henke2 skrev:
L. Mäkinen skrev:
Det är 100 km/h några km mellan Litslena och Örsundsbro. Fast sen är det ju 70 bitvis...

Jag pratade med en Hyundaisäljare nyss som hade fått lära sig att en Ioniq går ungefär 20 mil när det är kallt ute. Jag trodde honom inte.


Den dagen det finns bilar kan man ju prova, men då är det nog inte kallt längre heller å andra sidan.



Nästa helg så ska jag låna en Fredag till Måndag. Ska köra Örebro->Stockholm/Täby och hoppas på lagom väder -5 till -10. Sträckan är ganska precis 20mil med motorväg typ 95% av sträckan.

Jag tänkte hålla skyltat hastighet (med GPS) ena vägen, och sen lastbilscruisa andra vägen för att se hur räckvidden blir.

Ska bli mycket spännande och jag hoppas på 20mil, iallafall ena vägen.


Kanon, ser fram emot resultatet.
Jag körde när det var mellan -4 - -8 och snittade strax över 87km/h i 7.5 mil.
Blandat motorväg med landsväg.
Drog 1.6kwh/mil vilket då skulle räckt till 17.5 mil om man räknar på det.
Så 20 mil kan vara möjligt om man kör lugnt, men normalt kanske ligger runt 15-18 mil när det är "normala "minusgrader.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsL
Elbilsguru


Registreringsdatum: 11 november 2014
Inlägg: 1778

InläggPostat: 2017-01-16 18:58:38    Rubrik: Svara med citat

tor.ake skrev:
Du får 20km räckvidd per timme på 16A, så om det var 10km som saknades är svaret "ja". Givetvis inte 10km i 110 med full värme men 55:an är hastighetsbegränsad till 90 mig veterligt.

Klarar inte Ioniq att ta emot 6,6kW om stolpen är 22kW, alltså 32A 3-fas. Det ger ju åtminstone 3 mil i timmen.
_________________
Nissan Leaf 30 kWh.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Kerji
intresserad


Registreringsdatum: 16 januari 2017
Inlägg: 20
Ort: Laxå

InläggPostat: 2017-01-16 21:51:09    Rubrik: Svara med citat

Ny på forumet så får se hur detta går Very Happy
Fick låna hem en Hyundai Ioniq under helgen från Bilexpo i Örebro. Fredag 13/1 till Måndag 16/1.


Jag har kört mellan
Örebro - Laxå -2 -0 grader
Laxå - Karlstad -10 -7 -4 grader
och kortare tripp till Askersund.
Kan tillägga att jag kör med behaglig värme i kupe 18-23grader, rattvärme och stolsvärme när det behövs. Har även en passagerare med mig som använder värme under provkörningen.

Hämtar bilen i Örebro då är batteriet laddat till 92% visar 162km på mätaren dock har jag ingen bild på detta och tar bilden efter 28.8km körning.


Väl framme i hemmet "Laxå" har jag kört 55km på 90km/h 110km/h och 100 väg snitt hastighet på 89km/h. Körde allt mellan 80-130Km/h Mestadels lagligt Laughing Den längsta biten av sträckan är motorväg har dock inte mätt sträckan.

Snitt på 18.2Kwh


Tar en paus i och åker vidare mor Askersund och vänder,
en sträcka på ungefär 60km på 70-80väg. Efter det är det 40km kvar på mätaren och sätter bilen på laddning. Nu ligger snittet på 16.8Kwh och 69km/h har inte nollställt färddatorn sedan Örebro.



26% av batteriet kvar och 9h 50min till fullt. Laddar hemma på ett vanligt uttag, står att det laddar på H "high" på laddaren.



Laddar bilen i 3h och batteriet har kommit upp till 49% står 78km på mätaren när jag åker kl 21:30 mot Örbero fortfarande 0 grader ute.



Åker först en tripp till Bilexpo och tänkte att det kanske går att ladda där. Men har inga andra kablar eller RFID så det gick ju såklart inte Confused Fick vända och åka till McDonalds Västhaga med 24km kvar i batteriet. Väl framme så hade vi 20km kvar och det skulle ta 35min att ladda batteriet. Gick smidigt att starta laddaren med sms om man har Wywallet. Fyller även magen under tiden det laddar. Razz


Ätit klart och går tillbaka till laddaren. Har hunnit precis till 90% när jag kommer fram.



Bilen avslutar själv laddningen efter 38min 76kr fattigare och är laddat till 94% 161km eller 168km utan värme.



Åker en sväng igenom centrala Örebro och åter tillbaka till Laxå 59km kört och mätaren visar 98km när vi kommer hem. Nu ligger snittet på 17.1kwh 72km/h har inte nollställt färddatorn sedan jag hämta bilen i Örebro.


Laddar bilen under natten till fullt och räckvidden visar 168km 100%.


Tar återigen en tripp till Örebro Marieberg köpcentrum denna gång. Tänkte att man skulle testa deras grattis laddare och ta en shoppingtur medans bilen laddar en stund.

45km kört 73% batteri 121km kvar på mätaren.

3h 55min laddningstid.


Laddar till 79% 131km på 1h 6min.


Tar en vända till Granngården och åker tillbaka till Laxå igen 64km kvar och snitt på 17.7kwh/mil, 74km/h, 340km från att jag nolla färddatorn.


Laddar över natten. Startar bilen på morgonen -10 grader på mätaren och ska köra iväg mot Karlstad en tripp på 104.6km. Mätaren visar en räckvidd på 152km. Nollar färddator och ena trippen. Fullt ös på fläktar 25grader dom första 10km i kupe, stols och rattvärme på. Kör sedan på auto i 22grader.


Det är allt från 50-70-100väg från Laxå-Karlstad. Framme i Karlstad har vi 46km kvar på räckvidden, snitt ligger på 18kwh och 77km/h. Snitt -7 grader under hela vägen. Laglig körning.


Åker en vända till Karlstad centrum "Sandgrundsudden" och handlar. Sedan åker vi till Preems laddningsstation Pumpgatan 6 och laddar med snabbladdare. 37km räckvidd kvar 27% batteri. Står att det tar 28min att ladda men avslutar laddningen efter 37min


154km räckvidd och 94%


Återigen hemma 45km räckvidd snitt 17.6kwh, 71km/h.


Kort sammanfattning. Räckvidden som anges på färddatorn verkar ju stämma i verkligheten någorlunda. Så man kan ju iaf planera sina resor väldigt lätt. Man lär lätt komma 20mil dessa sträckor som jag har kört under sommartid.

Har hört att många klagar på vägljudet i bilen. Själv tycker jag inte vägljudet stör så mycket. Jag kör en Passat Alltrack till vardags, som har akustikrutor, dubbdäck Nokian Hakka 8 och panoramatak som jag tycker är lite tystar än Ioniq. Dock hade ju denna Ioniq friktionsdäck.

Kommer eventuellt leasa eller köpa en Ioniq själv då jag pendlar mellan Laxå och Örebro dagligen och kommer kunna ta mig på en laddning fram och tillbaka utan problem. Very Happy

Överväger dock lite pga att det inte går att ha takräcke på bilen då jag kör mycket cykel. Har funderat lite på om det går att montera en cykelhållare från Thule på bakluckan?

Tack för mig.


Senast ändrad av Kerji den 2017-01-17 03:33:10, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Joel80
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 november 2015
Inlägg: 190
Ort: Gävle

InläggPostat: 2017-01-16 21:55:16    Rubrik: Svara med citat

LarsL skrev:
tor.ake skrev:
Du får 20km räckvidd per timme på 16A, så om det var 10km som saknades är svaret "ja". Givetvis inte 10km i 110 med full värme men 55:an är hastighetsbegränsad till 90 mig veterligt.

Klarar inte Ioniq att ta emot 6,6kW om stolpen är 22kW, alltså 32A 3-fas. Det ger ju åtminstone 3 mil i timmen.


Med Ioniq verkar det ju snarare vara dryga 4 mil i timmen om man får i ca 6,6kwh.
_________________
Kör: V60 D5 TE -16 Summum, Driver support
Snart: Nissan Leaf 40kwh
Samt via jobbet: E-NV200 -16 24kwh
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Hyundai Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.11 sekunder att ladda.