Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Alternativ EVSE
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nissan
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
taz79
Elbilsguru


Registreringsdatum: 24 augusti 2010
Inlägg: 1854
Ort: Kungsbacka

InläggPostat: 2012-07-09 11:51:02    Rubrik: Svara med citat

varför stänger siten ner efter 20min verkar konstigt för en server? Smile är det någon site som du hyrt eller är det din egen?

Jag har webplats utrymme om du skulle behöva, 100mbit på en riktigt snabb server Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
peterohman
intresserad


Registreringsdatum: 28 juli 2012
Inlägg: 35
Ort: Kungsbacka

InläggPostat: 2012-07-28 09:04:09    Rubrik: Svara med citat

Med denn box kan man välja mellan 10A och 16A.

http://renovablesdelsur.es/detalle/vehiculos-electricos/cargador-de-pared-para-coche-electrico-j1772---evse-wallbox/436/940

Finns video här

http://www.youtube.com/watch?v=mTSXdqLXEXY
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
peterohman
intresserad


Registreringsdatum: 28 juli 2012
Inlägg: 35
Ort: Kungsbacka

InläggPostat: 2012-08-01 08:49:19    Rubrik: Svara med citat

Såg att PointPOD (http://www.pod-point.com/) satsar på Skandinavien.

www.pod-point.com/wp-content/uploads/2012/07/Nordic-gains-for-UK-electric-vehicle-charging-company.pdf

Någon som har erfarenhet av dessa?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
2EL
Nyfiken


Registreringsdatum: 26 augusti 2010
Inlägg: 9

InläggPostat: 2012-08-03 12:51:04    Rubrik: Svara med citat

Hvordan går det med prosesen av ladekablen?
Når tror du at du kan starte salg av kablen?
Mange i Norge som venter i spenning på kabelen Shocked
_________________
2EL konverter Citroen 2CV 1984 model kjørt 800 elektriske mil
2 stk Clio 96 model
electricfuel.no
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Fredrik Jonsson
intresserad


Registreringsdatum: 20 januari 2012
Inlägg: 38

InläggPostat: 2012-08-04 09:46:13    Rubrik: Svara med citat

2EL skrev:
Hvordan går det med prosesen av ladekablen?
Når tror du at du kan starte salg av kablen?
Mange i Norge som venter i spenning på kabelen Shocked

Hej

Egentligen så skulle försäljningen vara igång, men mönsterkortsföretaget gjorde fel med build-up i korten så det kommer nya i nästa vecka.

Planen är att den första batchen kommer att levereras i augusti och resterande i september.

Så här ser den ut i alla fall (det är en prototyp, t.ex. panelen är vanligt papper med tejp på så det ser inte helt 100 ut och den saknar märkskylten).




Så ha lite tålamod. Det är nära nu. Jag försöker uppdatera så gott det går.

Mvh
Fredrik
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
taz79
Elbilsguru


Registreringsdatum: 24 augusti 2010
Inlägg: 1854
Ort: Kungsbacka

InläggPostat: 2012-08-04 10:25:55    Rubrik: Svara med citat

Den ser bra ut! När man pluggar in den börjar den ladda med 6A då och sen stegar uppåt?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Fredrik Jonsson
intresserad


Registreringsdatum: 20 januari 2012
Inlägg: 38

InläggPostat: 2012-08-04 12:03:11    Rubrik: Svara med citat

taz79 skrev:
Den ser bra ut! När man pluggar in den börjar den ladda med 6A då och sen stegar uppåt?

När man inte har den ansluten till bilen så går det att välja 6/10/16A med hjälp av select knappen.
Den ändrar inte laddströmmen under laddning. Det är en ide på en framtida fast laddstation som anpassar laddning efter tillgänglig ström beroende på tid, avsäkring, solceller mm.

Mvh Fredrik
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Fredrik Jonsson
intresserad


Registreringsdatum: 20 januari 2012
Inlägg: 38

InläggPostat: 2012-08-26 19:54:21    Rubrik: Svara med citat

Nu är siten mer uppdaterad med produktbilder och pris på laddaren.
www.charge-amps.com/um-evse

Mvh
Fredrik
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
ricwan
Elektrisk


Registreringsdatum: 10 mars 2012
Inlägg: 108
Ort: Kungsbacka

InläggPostat: 2012-09-15 13:56:08    Rubrik: Äntligen! Svara med citat

Fått leverans av min UM-ESVE, fungerar som en dröm!
Efter registrering får man en kod för att kunna aktivera
enheten, sedan är man igång. Grymt bra att kunna växla
mellan 6-10-16 ampere.

Elbilsinnehavarens ombärliga "Survival kit"...
(Original LEAF-Väska/Biltema adapters)



Mätningar, ampere - laddning


Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Tomas
intresserad


Registreringsdatum: 14 mars 2009
Inlägg: 39
Ort: Stockholm

InläggPostat: 2012-09-19 05:55:51    Rubrik: Svara med citat

Perfekt !
Så skall en EVSE vara Very Happy
Hade jag inte köpt Mitsubishis 16A EVSE, så skulle jag köpt denna.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
ricwan
Elektrisk


Registreringsdatum: 10 mars 2012
Inlägg: 108
Ort: Kungsbacka

InläggPostat: 2012-09-19 08:21:38    Rubrik: Svara med citat

Tomas skrev:
Perfekt !
Så skall en EVSE vara Very Happy
Hade jag inte köpt Mitsubishis 16A EVSE, så skulle jag köpt denna.


Köpte också en sådan Mitsibishi 16A, den har jag monterat permanent på
kontoret och hemma satte jag fast Original Nissan 10A. Tanken är att jag
hemma laddar bilen precis som mobilen - över natten och då räcker 10 A
och jag kan "snabbladda" på jobbet, fungerar riktigt bra. (Skulle det vara
så att jag måste snabbladda hemma kan jag ju koppla in min nya EVSE
och ladda med 16A)

Min tanke är att det är ute på "fältet" som man verkligen behöver kunna
välja 6/10/16, så jag har helt enkelt denna EVSE med mig i bagagen...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
p8
Forumstammis


Registreringsdatum: 16 april 2008
Inlägg: 508
Ort: Malmö

InläggPostat: 2012-09-19 11:30:04    Rubrik: Re: Äntligen! Svara med citat

Hej ricwan,
Är det ok om jag använder dina bilder på
http://www.uppladdning.nu/OutletsInfo.aspx

Hoppas det är ok med dig Fredrik?


ricwan skrev:
Fått leverans av min UM-ESVE, fungerar som en dröm!
Efter registrering får man en kod för att kunna aktivera
enheten, sedan är man igång. Grymt bra att kunna växla
mellan 6-10-16 ampere.

Elbilsinnehavarens ombärliga "Survival kit"...
(Original LEAF-Väska/Biltema adapters)



Mätningar, ampere - laddning


_________________
hitta laddningsplats på www.uppladdning.nu
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
ricwan
Elektrisk


Registreringsdatum: 10 mars 2012
Inlägg: 108
Ort: Kungsbacka

InläggPostat: 2012-09-19 14:10:00    Rubrik: Re: Äntligen! Svara med citat

p8 skrev:
Hej ricwan,
Är det ok om jag använder dina bilder på
http://www.uppladdning.nu/OutletsInfo.aspx


Helt OK för min del iaf...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
p8
Forumstammis


Registreringsdatum: 16 april 2008
Inlägg: 508
Ort: Malmö

InläggPostat: 2012-09-19 19:03:33    Rubrik: Svara med citat

Tack,
Nu har jag lagt till bilderna på
http://www.uppladdning.nu/OutletsInfo.aspx
_________________
hitta laddningsplats på www.uppladdning.nu
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Lars E
Forumstammis


Registreringsdatum: 17 november 2011
Inlägg: 291
Ort: Orust

InläggPostat: 2012-10-19 11:25:10    Rubrik: Svara med citat

Har skrivit till info@charge-amps.com men får inget svar.

Är det nedlagt?
_________________
Mvh!
Lars E
Renault Clio Electrique -97, Citroen Berlingo -05, Renault Kangoo Maxi ZE -12, 2 Renault Kangoo ZE -12, Mercedes Vito E-Cell -12, Renault Zoe Intense -13

www.orustengineering.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Lars E
Forumstammis


Registreringsdatum: 17 november 2011
Inlägg: 291
Ort: Orust

InläggPostat: 2012-10-28 13:38:00    Rubrik: Då är det väl nedlagt Svara med citat

Har inte fått något svar varken här eller hos dem
_________________
Mvh!
Lars E
Renault Clio Electrique -97, Citroen Berlingo -05, Renault Kangoo Maxi ZE -12, 2 Renault Kangoo ZE -12, Mercedes Vito E-Cell -12, Renault Zoe Intense -13

www.orustengineering.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
astrand
Elektrisk


Registreringsdatum: 28 oktober 2012
Inlägg: 135
Ort: Linköping

InläggPostat: 2012-10-28 15:15:06    Rubrik: Svara med citat

Fredrik Jonsson skrev:
Nu är siten mer uppdaterad med produktbilder och pris på laddaren.
www.charge-amps.com/um-evse


Finns det några planer på en motsvarande produkt fast för Type 2 (Mennekes)? Om jag har förstått saken rätt så är det ju den typen som "ska" användas i Europa, iaf enligt Association des Constructeurs Européens d'Automobiles (ACEA). Volvo V60 har denna.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Sven
Elektrisk


Registreringsdatum: 10 maj 2008
Inlägg: 190
Ort: Malmö

InläggPostat: 2012-10-29 11:40:36    Rubrik: Svara med citat

astrand skrev:
Fredrik Jonsson skrev:
Nu är siten mer uppdaterad med produktbilder och pris på laddaren.
www.charge-amps.com/um-evse


Finns det några planer på en motsvarande produkt fast för Type 2 (Mennekes)? Om jag har förstått saken rätt så är det ju den typen som "ska" användas i Europa, iaf enligt Association des Constructeurs Européens d'Automobiles (ACEA). Volvo V60 har denna.


Om jag förstått det hela rätt är det samma elektriska standard, så det borde "bara" vara att byta kontakt.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
clecab
Aktiv


Registreringsdatum: 14 mars 2011
Inlägg: 70
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2012-11-29 22:42:36    Rubrik: Timerstyrning blir konstig när man växlar mellan 16/10A Svara med citat

Tycker att laddkabeln är perfekt men har upptäckt ett litet problem

När man laddat med 16A på en plats och sedan kommer hem så kopplar man in den med inställningen 10A.

När sedan timer laddningen startar så baseras den tiden på vad det skulle ta med 16A.
Den kommer ihåg den gamla laddeffekten och kollar inte vad som gäller för timerläget.

I mitt fall så var bilen bara drygt halvfull och jag hade behövt mycket mer.


Jag har bilen normalt inställd på att laddas till 80% till kl 700.

Normalt så brukar laddningen påbörjas mellan kl 1 och 3 beroende på laddstatus.
Vid två tillfällen så har den startat mellan 3 och 5. Då har 16A används tidigare. Dessutom så har laddningen avbrutits vid 7.00 och epost skickats som meddelats att laddningen har avslutats. När man sedan kollar så har laddningen varit mellan 50-60%!!!

Vet du om någon mer har sett samma fenomen?

Borde dessutom inte bilen fortsätta att ladda till 80% även om tiden passerats???
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1658

InläggPostat: 2012-11-30 09:14:09    Rubrik: Re: Timerstyrning blir konstig när man växlar mellan 16/10A Svara med citat

clecab skrev:
Tycker att laddkabeln är perfekt men har upptäckt ett litet problem

När man laddat med 16A på en plats och sedan kommer hem så kopplar man in den med inställningen 10A.

När sedan timer laddningen startar så baseras den tiden på vad det skulle ta med 16A.
Den kommer ihåg den gamla laddeffekten och kollar inte vad som gäller för timerläget.

I mitt fall så var bilen bara drygt halvfull och jag hade behövt mycket mer.


Jag har bilen normalt inställd på att laddas till 80% till kl 700.

Normalt så brukar laddningen påbörjas mellan kl 1 och 3 beroende på laddstatus.
Vid två tillfällen så har den startat mellan 3 och 5. Då har 16A används tidigare. Dessutom så har laddningen avbrutits vid 7.00 och epost skickats som meddelats att laddningen har avslutats. När man sedan kollar så har laddningen varit mellan 50-60%!!!

Vet du om någon mer har sett samma fenomen?

Borde dessutom inte bilen fortsätta att ladda till 80% även om tiden passerats???


"Felet" att den inte startar i rätt tid beror inte på laddsladden utan på bilen, samma på min när jag växlar mellan originalkabeln och en 16A trillingkabel, en bugg kanske det kan kallas för.

Att den inte fortsätter till 80% efter sluttiden är som det ska vara. För dom med olika tariffer som får dyrar el efter en tidpunkt...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nissan Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Sida 4 av 4

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 1.25 sekunder att ladda.